Gå till innehåll

Tappat Favorites i Windows Explorer


LionKing

Recommended Posts

Hej!

Jo, alltså när man öppnar Windows Explorer så finns det ju Favorites överst på vänster sida. Och under Favorites finns Desktop, Downloads och Recent Places. Nu har dessa tre (plus mina egna) försvunnit. Dvs. de finns där men syns inte. Klickar jag på Favorites så kommer de alla upp som ikoner i fältet till höger (vet inte vad fältet heter). Hur får jag tillbaka dom?

Kan inte förklara bättre, hoppas någon förstår. ;)

LionKing

EDIT:

Gäller W7 x64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jo, alltså när man öppnar Windows Explorer så finns det ju Favorites överst på vänster sida. Och under Favorites finns Desktop, Downloads och Recent Places. Nu har dessa tre (plus mina egna) försvunnit. Dvs. de finns där men syns inte. Klickar jag på Favorites så kommer de alla upp som ikoner i fältet till höger (vet inte vad fältet heter). Hur får jag tillbaka dom?

Kan inte förklara bättre, hoppas någon förstår. ;)

LionKing

EDIT:

Gäller W7 x64

Vet inte om jag fattat dej rätt men, i ie8 "Visa--Explorer-fält--Favoriter".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Windows Explorer, inte Internet Explorer. :)

Förlåt, läste lite för fort,men om du klickar på Arkiv, har du då "Återställ Favorit-länkar" där? Fungerar det att klicka på den?

Återigen, sorry för mitt misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, läste lite för fort,men om du klickar på Arkiv, har du då "Återställ Favorit-länkar" där? Fungerar det att klicka på den?

Återigen, sorry för mitt misstag.

Nej, funkar inte med det heller. :(

Det är okej, Bamse! Brukar själv också göra liknande "läsfel". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa det här: öppna utforskaren, välj verktyg-mappalternativ, klicka på återställ standardvärden. Hoppas det hjälper. Tips från Windows7Center.

Tack för det tipset, Bamse, men det ändrade ingenting.

Fortfarande ingenting under Favorites.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något registerhack, e-son? ;)

Om du startar upp Explorer, expanderar Favoriter, klickar någonstans på skrivbordet, stänger utforskaren, sen startar den igen, hur ser det då ut?

Har letat i registret,men jag är inte E-son

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jo, alltså när man öppnar Windows Explorer så finns det ju Favorites överst på vänster sida. Och under Favorites finns Desktop, Downloads och Recent Places. Nu har dessa tre (plus mina egna) försvunnit. Dvs. de finns där men syns inte. Klickar jag på Favorites så kommer de alla upp som ikoner i fältet till höger (vet inte vad fältet heter). Hur får jag tillbaka dom?

Du säger att du får upp "Desktop, Downloads och Recent Places" som ikoner i högerfältet, när du klickar på Favorites?? Prova att dra dom från högerfältet och släpp dom på "Favorites" i vänsterfältet! Funkar hos mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du får upp "Desktop, Downloads och Recent Places" som ikoner i högerfältet, när du klickar på Favorites?? Prova att dra dom från högerfältet och släpp dom på "Favorites" i vänsterfältet! Funkar hos mig!

Har testat det också. Men drar jag t.ex. Desktop till Favorites, då kommer den ändå inte till vänsterfältet, men i högerfältet har jag både Desktop och Desktop(2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat det också. Men drar jag t.ex. Desktop till Favorites, då kommer den ändå inte till vänsterfältet, men i högerfältet har jag både Desktop och Desktop(2).

Skumt... jag kan dra in vilken ikon som helst till vänsterfältet... om jag släpper dom Favoriter! Jag kan även högerklicka och ta bort dom igen.

En annan sak jag upptäckte nu.... Man kan klicka på Favorites i vänsterfältet så att mappen öppnas i högervyn, sen högerklicka på en tom yta i högervyn och välja "Restore favorite links".... då återkommer dom ikoner jag har tagit bort... både till vänster och höger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt... jag kan dra in vilken ikon som helst till vänsterfältet... om jag släpper dom Favoriter! Jag kan även högerklicka och ta bort dom igen.

En annan sak jag upptäckte nu.... Man kan klicka på Favorites i vänsterfältet så att mappen öppnas i högervyn, sen högerklicka på en tom yta i högervyn och välja "Restore favorite links".... då återkommer dom ikoner jag har tagit bort... både till vänster och höger!

Jag har även försökt med "Restore favorite links".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även försökt med "Restore favorite links".

Jadu... jag vet inte vad du har hittat på, men en systemåterställning kanske kan hjälpa... eller en reparation av systemet med hjälp av installations-dvd´n!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu... jag vet inte vad du har hittat på,

Inte jag heller faktiskt. :lol:

Vad jag vet har jag inte gjort något extraordinärt.

men en systemåterställning kanske kan hjälpa... eller en reparation av systemet med hjälp av installations-dvd´n!

Har tänkt något sådant. Men går ju nog att dubbelklicka på ikonerna i hörerfältet, då öppnar det ju också respektive mapp.

Tack e-son för att du tog dig tid. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om jag är helt fel ut nu, men om jag trycker på mitt namn på startmenyn så kommer jag till ett fönster. Där finns det en mapp som heter Links/Länkar som innehåller alla mina genvägar som jag ofta vill ha snabb åtkomst till (dessa visas som "Favoriter" till vänster)

post-7151-1243372283_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om jag är helt fel ut nu, men om jag trycker på mitt namn på startmenyn så kommer jag till ett fönster. Där finns det en mapp som heter Links/Länkar som innehåller alla mina genvägar som jag ofta vill ha snabb åtkomst till (dessa visas som "Favoriter" till vänster)

Jo, men problemet är att de inte syns under Favoriter till vänster. Jag kan sätta till hur mycket som helst, de syns ändå inte, men nog i fältet till höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter konstigt, du kan inte flytta den till en annan mapp och på så vis börja om från början... jag har flyttat den till en mapp på en annan partition så jag alltid har kvar alla genvägar vid ev. ominstallation

du har inte glömt att expandera favoriter (troligtvis inte...men)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...