Gå till innehåll

Bra förslag på imagemountar program till Windows 7


DAson

Recommended Posts

Har en fråga om imagemountar program till Windows 7. Vilket fungerar bäst till just Windows 7 har testat Virtual Clonedrive men nu vill jag har förslag på andra bra program.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt i en annan tråd så bör du tänka efter om du verkligen behöver en mountare. Jag har aldrig behövt en sådan utan jag löser problemet genom att packa upp isofilen med en vanlig arkiverare och sen nå filerna från hårddisken. Har jag till exempel laddat ner en isofil med ett spel eller program så packar jag helt enkelt upp isofilen och lägger snyggt och prydligt i en mapp med bra namn där jag sen enkelt kan köra igång installationen nu och i framtiden, utan att någonsin behöva installera någon mountare. Bara ett tips.

http://7-zip.org/ Denna arkiveraren är ful som stryk men fungerar utmärkt och är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, det låter jobbigt. Underbart om man har en dvd i en .iso fil, att bara mounta och köra igång med KMPlayer!

VLC läser ju annars isofiler direkt, vilket betyder att jag fortfarande inte behöver en mountare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade det här som jag tyckte var smidigt. Det lägger till Mount och Quickmount i högerklickmenyn. Tyckte jag var mycket smidigt.

Pismo File Mount

http://www.pismotechnic.com/

Har en fråga om imagemountar program till Windows 7. Vilket fungerar bäst till just Windows 7 har testat Virtual Clonedrive men nu vill jag har förslag på andra bra program.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC läser ju annars isofiler direkt, vilket betyder att jag fortfarande inte behöver en mountare. ;)

Ja, o i XBMC behöver man inte ens packa upp filmerna. Bara att välja valfri rarfil.

Daemontool är the one and only you will need för övriga filer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...