Gå till innehåll

Blockera ads i IE 8


Raven_Crystal

Recommended Posts

Någom som vet hur man blockerar ads från att visas på websidor i IE 8?

Har visserligen addonet IE 7 Pro men det blockar inte allt.

Har för mig man ska lägga till en massa adresser i Internet Explorer som gör att IE blockar det?

Tycker du skall avinstallera IE7 Pro, den fungerar inte alls bra ihop med IE8 och gör webläsaren seg m.m. Ett bättre sätt att blocka ads i IE8 är att använda sig av hosts-filen, då får du dessutom ett hyffsat skydd mot sajter med skadlig kod. En bra hosts-fil, och instruktioner, hittar du på nedanstående länk! Den är det enda jag använder numera. En annan fördel med hosts-filen är att du kan redigera den själv.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du skall avinstallera IE7 Pro, den fungerar inte alls bra ihop med IE8 och gör webläsaren seg m.m. Ett bättre sätt att blocka ads i IE8 är att använda sig av hosts-filen, då får du dessutom ett hyffsat skydd mot sajter med skadlig kod. En bra hosts-fil, och instruktioner, hittar du på nedanstående länk! Den är det enda jag använder numera. En annan fördel med hosts-filen är att du kan redigera den själv.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Ska man packa upp det och lägga det i Windows Vista = C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

?? Stog den platsen på sidan i din bifogade länk.

Mmmm aaa jag tog bort IE7 Pro iaf. Verkade som du sa inte funka något vidare i IE 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man packa upp det och lägga det i Windows Vista = C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

Ja, det stämmer... filen "HOSTS" skall kopieras in på C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC. Enklast är annars kanske att använda den medskickade "mvps.bat"... högerklicka och kör som administratör så sköter den uppdateringen automatiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det stämmer... filen "HOSTS" skall kopieras in på C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC. Enklast är annars kanske att använda den medskickade "mvps.bat"... högerklicka och kör som administratör så sköter den uppdateringen automatiskt!

Jag kopierade över host file nu iaf (manuellt dock). Men kan man köra mvps.bat ändå? Även att man installerade manuellt om du förstår vad jag menar?

Skönt och vara av med alla ads nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopierade över host file nu iaf (manuellt dock). Men kan man köra mvps.bat ändå? Även att man installerade manuellt om du förstår vad jag menar?

Skönt och vara av med alla ads nu iaf.

Du kan köra mvps.bat när du vill, men den gör ju ingen större nytta nu när du redan har den aktuella hosts-filen på plats. Eftersom det kommer en ny uppdaterad hostsfil på webplatsen, med ungefär 1-2 månadaders mellanrum så kan du ju använda mvps.bat när det är dags för uppdatering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör både e-sons och det där du tipsade om i länkarna här ovan nu.

Funkar relativt bra tycker jag, fast på vissa sidor är ads:n fortfarande kvar och på andra är det borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt allra bästa köp, vare sig det gäller hårdvara eller mjukvara, är förmodligen Ad Muncher för 25USD.

Köpte det för 3 år sedan och det är kanon, det tar bort alla reklam oavsett webbläsare, uppdateras dagligen och har en extremt bra och framförallt snabb support. Innehåller någon sida du besöker reklam kan du direkt i webbläsaren rapportera det och det fixas inom 1-2 dagar.

www.admuncher.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det kanske förtjänar att påpekas, att för att undvika otillbörlig manipulation av hosts-filen, så bör den skrivskyddas. En del reklamnissar och andra skurkar, använder sig nämligen av diverse tricks för att eliminera blockering av sina adresser i hosts-filen. Med en enkel bock i "Skrivskydd" (Read only) i filens egenskaper, undviker man dylik manipulation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske förtjänar att påpekas, att för att undvika otillbörlig manipulation av hosts-filen, så bör den skrivskyddas. En del reklamnissar och andra skurkar, använder sig nämligen av diverse tricks för att eliminera blockering av sina adresser i hosts-filen. Med en enkel bock i "Skrivskydd" (Read only) i filens egenskaper, undviker man dylik manipulation!

Kan detta användas i windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur dant är det med att blockera så kallade Flash objekt som visa sidor använder?

Det kange är lite svårare än ads?

Det går inte att blockera flashobjekt generellt med hosts-filen. Det får nog bli någon 3:e-parts flashblockerare i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...

Kan meddela att IE7 Pro folket har nu släppt en kompatibel version av IE7 Pro till Internet Explorer 8, så nu kan man således blockera flash animeringar i Internet Explorer 8. Tillägget finns att ladda ner här:

http://www.ie7pro.com/

Har testat det själv och det fungerar.

Ska tillägga: Installera tillägget och gå sedan in på en sida med flash animeringar och högerklicka välj "Filtrera denna bild" och sedan klicka på "Lägg Till"

Så filtreras flash animeringarna på sidan bort.

Glöm inte att bocka i "Annonsblockering" under Inställningar i IE7 Pro för att vara på den säkra sidan :P

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

Kör mvps HOST fil och när den blockerar ads på någon sida står det: "Websidan kan inte visas blablabla" där ad:et normalt är.

Går detta Websidan kan inte visas... att ta bort så det inte syns?

Inte med hjälp av HOSTS-filen i alla fall. Möjligen med någon adblocker... men då faller ju liksom hela vitsen med att använda HOSTS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...