Gå till innehåll

Använda uppgraderingskiva på 2 datorer ?


margrehte

Recommended Posts

Den går att använda på hur många datorer som helst.

Nej, det är bara delvis rätt! D.v.s... själva skivan går naturligtvis att använda på hur många datorer som helst, men det är en licens per dator som gäller! Varje enskild dator måste alltså ha en egen betald uppgraderingslicens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är bara delvis rätt! D.v.s... själva skivan går naturligtvis att använda på hur många datorer som helst, men det är en licens per dator som gäller! Varje enskild dator måste alltså ha en egen betald uppgraderingslicens!

Ja så är det, ringde microsoft för säkerhetsskull. Tycker det är för *****.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så är det, ringde microsoft för säkerhetsskull. Tycker det är för *****.

Håller med. Jag tror att det var Paul Thurrott som skrev på sin sida, att en av de saker som Microsoft inte har löst ännu inför släppet av Windows 7 är det här med en licens till alla i hemmet. Det kan ju inte vara krångligare att skapa en sådan licens för Windows än för Office, där det redan finns. Även om jag tycker att TRE licenser är något snålt så OK då. I värsta fall får det väl bli 2 st 3 pack. Huruvida Microsoft tänker lösa, eller ens VILL lösa, det här till officella släppet eller inte kan man ju debattera hur mycket man vill. Men jag skulle ge Microsoft en guldstjärna om det hända och hände nu.

Därtill skulle det ju vara trevligt om man lät det här också gälla för Vista. XP kan man väl räkna bort eftersom den numera är officiellt inte supporterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om de kunde komma med ett paket som bestod utav Windows 7 och Office 14 för fler datorer i hemmet. Men jag tycker att de Office paket för hemmet som Microsoft hittills visat upp har varit mycket dåligt komponerade så jag hoppas på en bättre komponering framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte många som bara har en dator hemma numera, jag sökte en ny produktnyckel till andra datorn som jag ville ha till billigare pris, 3 datorer hemma = 3000 + nånting, jag fortsatte söka på nätet och fann sätt att lura microsoft på. Jag vill fråga stenis om detta att utnyttja tips på nätet som inte är helt renhåriga ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...