margrehte Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 En microsoft sida fick jag uppfattningen att jag kan använda en köpt uppgradering till båda datorerna, en annan att nej det går inte. Kan eller kan inte ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benkebonk Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Den går att använda på hur många datorer som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted June 28, 2009 Author Share Posted June 28, 2009 Den går att använda på hur många datorer som helst. Bockar och tackar så mycket... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Den går att använda på hur många datorer som helst. Nej, det är bara delvis rätt! D.v.s... själva skivan går naturligtvis att använda på hur många datorer som helst, men det är en licens per dator som gäller! Varje enskild dator måste alltså ha en egen betald uppgraderingslicens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted June 29, 2009 Author Share Posted June 29, 2009 Nej, det är bara delvis rätt! D.v.s... själva skivan går naturligtvis att använda på hur många datorer som helst, men det är en licens per dator som gäller! Varje enskild dator måste alltså ha en egen betald uppgraderingslicens! Ja så är det, ringde microsoft för säkerhetsskull. Tycker det är för *****. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Ja så är det, ringde microsoft för säkerhetsskull. Tycker det är för *****. Håller med. Jag tror att det var Paul Thurrott som skrev på sin sida, att en av de saker som Microsoft inte har löst ännu inför släppet av Windows 7 är det här med en licens till alla i hemmet. Det kan ju inte vara krångligare att skapa en sådan licens för Windows än för Office, där det redan finns. Även om jag tycker att TRE licenser är något snålt så OK då. I värsta fall får det väl bli 2 st 3 pack. Huruvida Microsoft tänker lösa, eller ens VILL lösa, det här till officella släppet eller inte kan man ju debattera hur mycket man vill. Men jag skulle ge Microsoft en guldstjärna om det hända och hände nu. Därtill skulle det ju vara trevligt om man lät det här också gälla för Vista. XP kan man väl räkna bort eftersom den numera är officiellt inte supporterad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Tänk om de kunde komma med ett paket som bestod utav Windows 7 och Office 14 för fler datorer i hemmet. Men jag tycker att de Office paket för hemmet som Microsoft hittills visat upp har varit mycket dåligt komponerade så jag hoppas på en bättre komponering framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 http://arstechnica.com/microsoft/news/2009...y-pack-deal.ars Detta borde väl vara det som söks gällande flera licenser i hemmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 Inte många som bara har en dator hemma numera, jag sökte en ny produktnyckel till andra datorn som jag ville ha till billigare pris, 3 datorer hemma = 3000 + nånting, jag fortsatte söka på nätet och fann sätt att lura microsoft på. Jag vill fråga stenis om detta att utnyttja tips på nätet som inte är helt renhåriga ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts