Gå till innehåll

Spara bilder som... fungerar inte


hejsanhejsan

Recommended Posts

Jag kan inte spara bilder från nätet eller skicka filer med e-post.

Tack snälla i förhand om jag kan bli hjälpt med att åtgärda detta.

:(

Har fått svar att det kan bero på IE8 och installera IE7 istället? Någon som vet om dtta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte spara bilder från nätet eller skicka filer med e-post.

Tack snälla i förhand om jag kan bli hjälpt med att åtgärda detta.

:(

Har fått svar att det kan bero på IE8 och installera IE7 istället? Någon som vet om dtta?

Har själv inga problem med IE8 på varken Vista eller XP.

Prova & rulla tillbaka systemåterställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att det orsakas av IE8.

De just nu mest utsatta webbläsarna för s.k hot är IE6 och IE7.

Du kan ju förstås prova att ta bort IE8 för att återställa till IE7, men jag tror knappast det löser ditt problem, så det måste vara något annat som spökar.

Att använda systemåterställningen till att återställa webbläsaren, rekommenderar jag inte, eftersom jag själv gjorde så en gång och fick andra problem på en dator. Så det bästa är nog att använda lägg till och ta bort om du skall byta ner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att det orsakas av IE8.

De just nu mest utsatta webbläsarna för s.k hot är IE6 och IE7.

Du kan ju förstås prova att ta bort IE8 för att återställa till IE7, men jag tror knappast det löser ditt problem, så det måste vara något annat som spökar.

Att använda systemåterställningen till att återställa webbläsaren, rekommenderar jag inte, eftersom jag själv gjorde så en gång och fick andra problem på en dator. Så det bästa är nog att använda lägg till och ta bort om du skall byta ner dig.

Jag förstod att det var fel svar att ställa om tillbaka till IE7 - IE8 har fungerat så bra för mig. Måste vara något i systeminställningarna eller att jag rensat bort för mycket - kan inte heller skicka bilder från webbmailen. Skall nu ta en pc kille som får fixa lite mer ram minne och han får då se över burken.

Jag bara gråter... 550 kr/timma...

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod att det var fel svar att ställa om tillbaka till IE7 - IE8 har fungerat så bra för mig. Måste vara något i systeminställningarna eller att jag rensat bort för mycket - kan inte heller skicka bilder från webbmailen. Skall nu ta en pc kille som får fixa lite mer ram minne och han får då se över burken.

Jag bara gråter... 550 kr/timma...

Tack för svaret.

http://support.microsoft.com/kb/278061

fick på denna sidan hjälp så att jag kan sända bifogade filer via den "officiella" adressen, men går inte att använda i de andra emailkontona - och fortfarande kan jag inte ladda bilder från nätet eller ladda innehåll till nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att det orsakas av IE8.

De just nu mest utsatta webbläsarna för s.k hot är IE6 och IE7.

Du kan ju förstås prova att ta bort IE8 för att återställa till IE7, men jag tror knappast det löser ditt problem, så det måste vara något annat som spökar.

Att använda systemåterställningen till att återställa webbläsaren, rekommenderar jag inte, eftersom jag själv gjorde så en gång och fick andra problem på en dator. Så det bästa är nog att använda lägg till och ta bort om du skall byta ner dig.

Systemåterställningen i Windows är till för systemet och registret i Windows och rättar därmed till fel och eller återställer ett system till ett tidigare tillstånd det hade vid ett visst datum.

IE8 är ett program och ligger därmed installerat ovanpå Windows som alla andra program. Därför händer det ju inte så mycket med IE då man kör en Systemåterställning på systemet.

Med den information vi har här om HejsanHejsans dator, så kan man nästan misstänka att något har blivit ändrat oavsiktligt i själva Windows.

Börja med att klicka på återställnings knapparna i Internetalternativ och se om detta kan hjälpa, gå igenom alla flikarna där och tryck på återställ.

Hjälper inte det, så prova & kör en Systemåterställning till ett tidigare datum. Förutsatt att de funktioner som du önskar få tillbaka också fanns vid den tidpunkten och din meil var rätt konfigurerad på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen anledning till att behöva byta ner sig pga detta problemet till en annan version av webläsare.

Vilken version du använder har inget med problemet att göra.

Troligen är det så här; Det har hänt någonting tidigare och något har råkat ändra i dina inställningar som har med nedladdning och uppladdning utav filer till e-post konton och websidor. När du installerar eller uppgraderar till en annan version av webläsare på ditt Windows, så kopieras oftast dina gamla inställningar från den gamla installationen och över till den nya. Har man då fått ett problem på halsen ifrån början, så är också risken stor att problemet går i arv till övriga installationer av webläsare.

Högerklicka på IE /Egenskaper för Internet/ och klicka på alla återställnings-knappar som finns i flikarna "Säkerhet och Avancerat"

Tänk på att i fliken Säkerhet finns 4 st zoner (Internet, Lokalt Intranät, Tillförlitliga platser och Ej tillförlitliga platser.)

Återställnings-knappar finns därför på 4 st delsidor i fliken. Det finns också återställnings funktion om man klickar på Anpassad nivå.

Troligen så ligger grunden till ditt problem i Windows Associationer till filer och protokoll i datorn.

Du kan nå dessa om du söker/ Ange associationer (Tyvärr finns där ingen knapp för återställa inställningarna, de får man göra genom Systemåterställning eller genom låta göra en reparation med Windows installations skiva).

Man kan också gå in och kika på vad som är inställt i "programåtkomst och standardvärden"

Hittas genom sök/ Standardprogram/ Ange programåtkomst och standardvärden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen anledning till att behöva byta ner sig pga detta problemet till en annan version av webläsare.

Vilken version du använder har inget med problemet att göra.

Troligen är det så här; Det har hänt någonting tidigare och något har råkat ändra i dina inställningar som har med nedladdning och uppladdning utav filer till e-post konton och websidor. När du installerar eller uppgraderar till en annan version av webläsare på ditt Windows, så kopieras oftast dina gamla inställningar från den gamla installationen och över till den nya. Har man då fått ett problem på halsen ifrån början, så är också risken stor att problemet går i arv till övriga installationer av webläsare.

Högerklicka på IE /Egenskaper för Internet/ och klicka på alla återställnings-knappar som finns i flikarna "Säkerhet och Avancerat"

Tänk på att i fliken Säkerhet finns 4 st zoner (Internet, Lokalt Intranät, Tillförlitliga platser och Ej tillförlitliga platser.)

Återställnings-knappar finns därför på 4 st delsidor i fliken. Det finns också återställnings funktion om man klickar på Anpassad nivå.

Troligen så ligger grunden till ditt problem i Windows Associationer till filer och protokoll i datorn.

Du kan nå dessa om du söker/ Ange associationer (Tyvärr finns där ingen knapp för återställa inställningarna, de får man göra genom Systemåterställning eller genom låta göra en reparation med Windows installations skiva).

Man kan också gå in och kika på vad som är inställt i "programåtkomst och standardvärden"

Hittas genom sök/ Standardprogram/ Ange programåtkomst och standardvärden

Tack för svaren. Jag försöker återställa. Håller på med en html kurs och kan inte lägga in lektionerna.

Tack än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag försöker återställa. Håller på med en html kurs och kan inte lägga in lektionerna.

Tack än en gång.

Det blev nog en långkörare det här... ser nu att jag inte kan spara bildfiler - inga filer alls från bildprogrammen (Corel, adobe osv)

Så det är där som någonting fattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev nog en långkörare det här... ser nu att jag inte kan spara bildfiler - inga filer alls från bildprogrammen (Corel, adobe osv)

Så det är där som någonting fattas.

Kanske det kan hjälpa om du försöker avinstallera de berörda programmen och sedan installera om dem igen.

Det kan ju få associationer mellan program och filer att koppla ihop sig igen om det inte fungerar.

Just det här som du beskriver och även att program råkar förlora sina associationer, brukar va vanligt efter att man t.ex gjort en reparation av Windows filer från installations-skivan. Enda som funkar i de läget är att installera om programmen.

Hoppas de löser sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det kan hjälpa om du försöker avinstallera de berörda programmen och sedan installera om dem igen.

Det kan ju få associationer mellan program och filer att koppla ihop sig igen om det inte fungerar.

Just det här som du beskriver och även att program råkar förlora sina associationer, brukar va vanligt efter att man t.ex gjort en reparation av Windows filer från installations-skivan. Enda som funkar i de läget är att installera om programmen.

Hoppas de löser sig :)

Nöden är uppfinningars moder... har iaf kommit på en liten nödlösning i väntan på den stora kirurgen

Har en enkel laptop där jag kan använda psp. as osv och spara som. Överför dem sedan till den externa hd:n som jag kopplar in i denna och kan då

skicka med den vanliga posten bilago (går ej med hotmail, gmail osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...