Gå till innehåll

program


ansa57

Recommended Posts

Kanske menade så här?

:)

Har en fråga!

Exempel; Om jag vill ladda ner ett program eller något och bara ha det på mitt konto, så hamnar dem ibland på alla konton.

Hur hittar jag ett sätt, som får nedladdade program och filer att hamna enbart på mitt eget konto?

Rätt så eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

*********************************************

Vänligen använd vänligare ton till till medlemmarna:

Vänligen läs Forumregler och information på nedanstående sida:

=> Forumregler och information:

*********************************************

Redigerad av Malou
Vänligen använd vänligare ton till till medlemmarna:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lönt att spekulera. Är man så korkad så man bara lägger upp ett påstående utan fråga får man skylla sig själv.

Det var då ett otrevligt bemötande av en ny medlem, inte alla är "högskolestuderande" eller kanske som jag, inte ens Svensk.

Klap hesten og vær ikke så højrøvet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då ett otrevligt bemötande av en ny medlem, inte alla är "högskolestuderande" eller kanske som jag, inte ens Svensk.

Klap hesten og vær ikke så højrøvet...

När jag gick i skolan fick vi betyg i "Uppförande och Ordning" Det är nog tur att det inte finns kvar... för då hade det aldrig blivit några vidare studier för somliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag gick i skolan fick vi betyg i "Uppförande och Ordning" Det är nog tur att det inte finns kvar... för då hade det aldrig blivit några vidare studier för somliga!

Jag tror ingen är KORKAD, vissa kan mera, en del andra mindre, skärpning till dig som kallar en medlem för korkad, undrar vem som i så fall är det.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till frågan varför nerladdade filer är tillgängliga för alla konton.

Det borde gå att ladda ned en fil med ett användarkonto (begränsade rättigheter) till en given plats på det egna kontot, filen vill då enbart vara åtkomlig för användaren och Admin (fullständigt systemkonto/alla rättigheter).

Sen kan det ytterligare vara en fråga vilka mappar det delas ut till andra, laddas det ned till "mina dokument/downloads" kan filen eventuellt vara synlig för andra om man delar ut "mina dokument"...

Jag är inte så driven i detta, andra här kan nog detta bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att frågan mer handlade om hur programmen installeras!

Många programinstallationer ger ju användaren möjlighet att välja om programmet skall installeras för ALLA användare eller bara för AKTUELL användare! Det handlar alltså om var i registret programmet registreras (HKEY_LOCAL_MACHINE och/eller endast HKEY_CURRENT_USER). Dessvärre inget man kan göra något åt på egen hand, skulle jag tro. Har inte utvecklaren försett installationsprogrammet med den valmöjligheten, så får man nog stå ut med att programmen blir åtkomliga från samtliga konton. Möjligen skulle man kunna tänka sig att det i vissa fall kan fungera att i efterhand, manuellt avregistrera ett program från HKEY_LOCAL_MACHINE... men det beror förstås återigen på hur programmet är skrivet, och vilka systemkomponenter som krävs för att det skall fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att frågan mer handlade om hur programmen installeras!

Många programinstallationer ger ju användaren möjlighet att välja om programmet skall installeras för ALLA användare eller bara för AKTUELL användare! Det handlar alltså om var i registret programmet registreras (HKEY_LOCAL_MACHINE och/eller endast HKEY_CURRENT_USER). Dessvärre inget man kan göra något åt på egen hand, skulle jag tro. Har inte utvecklaren försett installationsprogrammet med den valmöjligheten, så får man nog stå ut med att programmen blir åtkomliga från samtliga konton. Möjligen skulle man kunna tänka sig att det i vissa fall kan fungera att i efterhand, manuellt avregistrera ett program från HKEY_LOCAL_MACHINE... men det beror förstås återigen på hur programmet är skrivet, och vilka systemkomponenter som krävs för att det skall fungera.

En bra poäng, det hade jag helt översett och vist är det så att man ofta kan välja som du beskriver under installationen, i varje fall i Vista och Win-7, hur det är i XP har jag arkiverad på ett ställe jag inte minns ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lönt att spekulera. Är man så korkad så man bara lägger upp ett påstående utan fråga får man skylla sig själv.

Korkad!! Alla har väll varit nybörjare när det gäller data?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej!

Har redigerat två inlägg här i tråden med nedanstående information:

*********************************************

Vänligen använd vänligare ton till till medlemmarna:

Vänligen läs Forumregler och information på nedanstående sida:

=> Forumregler och information:

*********************************************

Istället för att svara med ohövliga inlägg på sådant sätt som gjorts så låt hellre bli att svara. Om ni inte förstår trådskaparens fråga/frågor så fråga istället vad vederbörande vill ha hjälp med istället för att ondgöra sig över någon på detta sätt.

Om detta inte respekteras kommer jag att låsa tråden.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, det kändes inte rätt att bemöta trådskaparen på ett sånt sätt!

Tycker de var riktigt att det rättades till av Malou.

"Klap hesten og vær ikke så højrøvet" Den liknelsen tyckte jag om!!!!!

Mycket bra :D

Vi är på din sida ansa57! Hoppas vi kan hjälpa dig med detta.

Är det din egen dator som du har problemet på eller är det någon annan som har Administratörsbehörigheten på datorn? Förälder eller Arbetsgivare eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...