Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag får inte utgående Hotmail (smtp.live.com) att fungera i Thunderbird. Tror jag har testat alla kombinationer men får inte till det. Misstänker att det har med "Authentication" att göra.

Har provat portarna 25, 465 och 587. SSL påslaget. Username = Mailadress.

Någon som har fått det att fungera och kan meddela inställningarna?

Posted
Tack för det! Svaret var tydligen, olika säkerhetsprotokoll för pop (SSL) och smtp (TLS)... vem kunde ana något sådant! :rolleyes:

Kul att man kan hjälpa till;)

Posted

Jag vill också kunna hålla koll på min mejl men ska det bli rätt i alla dessa inställningar i Mozilla Thunderbird. Jag har också ett konto på Hotmail men jag har ett gammalt o det är @msn.com.

//DAson

Posted
Jag vill också kunna hålla koll på min mejl men ska det bli rätt i alla dessa inställningar i Mozilla Thunderbird. Jag har också ett konto på Hotmail men jag har ett gammalt o det är @msn.com.

//DAson

jag har inte prövat med @msn.com utan bara hotmail men testa med hotmails inställningar det kan vara värd ;)

Posted

Jag låter det va som det är jag behåller min Hotmail på nätet för att mejla med o.s.v. Men tack för "lilla" hjälpen jag fick!

//DAson

Posted

Nu när jag börjar få kläm på Thunderbird kan jag ju berätta hur man blir av med "PortableApps-Splashen" för dom som liksom jag använder den portabla varianten! ;)

I mappen "ThunderbirdPortable\Other\Source" finns det en fil vid namn "ThunderbirdPortable.ini"... kopiera den först till rootmappen "ThunderbirdPortable", öppna den sedan med en textredigerare och ändra strängen "DisableSplashScreen" från false till true!

Har du tidigare ändrat några av dom andra inställningarna som också finns i .ini-filen, så vet du förstås också vad mer du måste göra. För alla andra är det "default settings" som gäller! ;)

• 1 year later...
Posted

Undrar om det finns samma till denna som det finns till outlook.. När man installerar Windows live paketet får man välja något som connectar hotmailen till Outlook