Gå till innehåll

Hotmail i Thunderbird


e-son

Recommended Posts

Jag får inte utgående Hotmail (smtp.live.com) att fungera i Thunderbird. Tror jag har testat alla kombinationer men får inte till det. Misstänker att det har med "Authentication" att göra.

Har provat portarna 25, 465 och 587. SSL påslaget. Username = Mailadress.

Någon som har fått det att fungera och kan meddela inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också kunna hålla koll på min mejl men ska det bli rätt i alla dessa inställningar i Mozilla Thunderbird. Jag har också ett konto på Hotmail men jag har ett gammalt o det är @msn.com.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också kunna hålla koll på min mejl men ska det bli rätt i alla dessa inställningar i Mozilla Thunderbird. Jag har också ett konto på Hotmail men jag har ett gammalt o det är @msn.com.

//DAson

jag har inte prövat med @msn.com utan bara hotmail men testa med hotmails inställningar det kan vara värd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag börjar få kläm på Thunderbird kan jag ju berätta hur man blir av med "PortableApps-Splashen" för dom som liksom jag använder den portabla varianten! ;)

I mappen "ThunderbirdPortable\Other\Source" finns det en fil vid namn "ThunderbirdPortable.ini"... kopiera den först till rootmappen "ThunderbirdPortable", öppna den sedan med en textredigerare och ändra strängen "DisableSplashScreen" från false till true!

Har du tidigare ändrat några av dom andra inställningarna som också finns i .ini-filen, så vet du förstås också vad mer du måste göra. För alla andra är det "default settings" som gäller! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...