PCfreak Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 VAröfr kan ja inte boota om datorn med en CD från Windows 7 ?? Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Får nått felmedelande när ja försöker boota från CD´n!! HJÄÄÄLP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 VAröfr kan ja inte boota om datorn med en CD från Windows 7 ?? Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Får nått felmedelande när ja försöker boota från CD´n!! HJÄÄÄLP Det skulle möjligen kunna bli lättare att svara om du delade med dig av "nått felmedelande"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Har du CRC:at nerladdningen, alltså validerat och sedan "burn image to disc"? Gör om, men ta en DVD-skiva... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 VAröfr kan ja inte boota om datorn med en CD från Windows 7 ?? Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Får nått felmedelande när ja försöker boota från CD´n!! HJÄÄÄLP Hur gjorde du när du skulle bränna skivan du skivan? för när man laddar ner filen så är det en iso fil vilket program bränner du skivor med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted July 23, 2009 Author Share Posted July 23, 2009 Eh..CRC är kollad ok ok, brännser så klart till en DVD skiva. Det står nått om "fel05" när ja bootar från DVD´n, har brännt flera olika versioner av Windows 7 med samma resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Eh..CRC är kollad ok ok, brännser så klart till en DVD skiva. Det står nått om "fel05" när ja bootar från DVD´n, har brännt flera olika versioner av Windows 7 med samma resultat. Har du testat att boota med ett annat Windows, för att utesluta ett fel på CD/DVD-ROM spelaren i kombination med moderkortet? Alltså något hårdvarufel, eller disk controller fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 "fel 05" = Access denied Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Eh..CRC är kollad ok ok, bränner så klart till en DVD skiva. Det står nått om "fel05" när ja bootar från DVD´n, har bränt flera olika versioner av Windows 7 med samma resultat. Vilket bränningsprogram använder du? när du bränner dvd skivor sen hur går du väga när du gör detta jag misstänker att detta problem påstår när man lägga rakt upp och ner iso filen och bränner iso läggs in men jag visar med bild hur jag menar istället detta är en bild på hur jag i och för sig själv går tillväga och det har alltid funkat fast jag har råkat gjort samma sak och då kunde jag inte heller boota/starta skivan som jag trodde jag skulle kunna ser det ut som på bilden och man sen bränner kan man inte boota från dvd skivan du ska alltså bränna iso filen som en image annars kan man inte boota från dvd skivan är du administratör på datorn? kan ha med att göra med bränn rättigheter också Jag kan ju säga som så här det blir ju väldigt mycket en gissnings lek då man inte vet vilket program han använder och även brännare vet man vilket program så kan man ju slänga upp några bilder på hur man kan gå till väga när du använder dig av image burn funkar det kanske bättre för dig det är gratis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Jag misslyckades också med skiva, till slut la jag windows 7 på usb 8 gb, la även 7zip där och packade upp w7 i usb-minnet, sen skickade till D-disk och klickade på setup.exe (gick kanonbra ) kan du se filerna på dvd och har du möjlighet klicka setup.exe ?... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts