Gå till innehåll

Bootbar CD


PCfreak

Recommended Posts

VAröfr kan ja inte boota om datorn med en CD från Windows 7 ?? Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Får nått felmedelande när ja försöker boota från CD´n!! HJÄÄÄLP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAröfr kan ja inte boota om datorn med en CD från Windows 7 ?? Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Får nått felmedelande när ja försöker boota från CD´n!! HJÄÄÄLP

Det skulle möjligen kunna bli lättare att svara om du delade med dig av "nått felmedelande"! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAröfr kan ja inte boota om datorn med en CD från Windows 7 ?? Har en RC release direkt från Microsoft som jag brännt med Nero. Får nått felmedelande när ja försöker boota från CD´n!! HJÄÄÄLP

Hur gjorde du när du skulle bränna skivan du skivan? för när man laddar ner filen så är det en iso fil

vilket program bränner du skivor med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh..CRC är kollad ok ok, brännser så klart till en DVD skiva. Det står nått om "fel05" när ja bootar från DVD´n, har brännt flera olika versioner av Windows 7 med samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh..CRC är kollad ok ok, brännser så klart till en DVD skiva. Det står nått om "fel05" när ja bootar från DVD´n, har brännt flera olika versioner av Windows 7 med samma resultat.

Har du testat att boota med ett annat Windows, för att utesluta ett fel på CD/DVD-ROM spelaren i kombination med moderkortet? Alltså något hårdvarufel, eller disk controller fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh..CRC är kollad ok ok, bränner så klart till en DVD skiva. Det står nått om "fel05" när ja bootar från DVD´n, har bränt flera olika versioner av Windows 7 med samma resultat.

Vilket bränningsprogram använder du? när du bränner dvd skivor sen hur går du väga när du gör detta

jag misstänker att detta problem påstår när man lägga rakt upp och ner iso filen och bränner iso läggs in men jag visar med bild hur jag menar istället

detta är en bild på hur jag i och för sig själv går tillväga och det har alltid funkat

fast jag har råkat gjort samma sak och då kunde jag inte heller boota/starta skivan som jag trodde jag skulle kunna

post-2897-1248438649_thumb.png

ser det ut som på bilden och man sen bränner kan man inte boota från dvd skivan

du ska alltså bränna iso filen som en image annars kan man inte boota från dvd skivan är du administratör på datorn? kan ha med att göra med bränn rättigheter också

Jag kan ju säga som så här det blir ju väldigt mycket en gissnings lek då man inte vet vilket program han använder och även brännare

vet man vilket program så kan man ju slänga upp några bilder på hur man kan gå till väga

när du använder dig av image burn funkar det kanske bättre för dig det är gratis :D

post-2897-1248438912_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misslyckades också med skiva, till slut la jag windows 7 på usb 8 gb, la även 7zip där och packade upp w7 i usb-minnet, sen skickade till D-disk och klickade på setup.exe (gick kanonbra ) kan du se filerna på dvd och har du möjlighet klicka setup.exe ?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...