Gå till innehåll

[LÖST] Bruten uppkoppling


Venoms

Recommended Posts

Har någon annan fått detta problemet...

Efter ett tag så kan inte uppkopplingen hitta rätt dns-server och bryts...

Inte helt rätt, då det fungerar med typ utorrent när jag inte kommer ut med ie8 eller med outloock.

Den lösning som fungerar oftast är att starta ett kommandfönster i admin-läge och skriva: ipconfig /release och /renew och till sist /flushdns.

Omsart av datorn, nu kan jag ha kontakt i ca 20 -30 min innan nästa procedur...

Kan någon tipsa om var jag ska leta...

Tidigare har jag installerat usb-funktionen på min DIR 655, och kör skrivaren genom dir655'an som en nätverksskrivare... På deras forum står det att fler har upplevt problem, men inte fått ngn lösning. Jag tycker det är konstigt eftersom jag har uppkoppling ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stoppat in 1.32...

Det tycks fungera till viss del, Jag hade tidigare problem med Upnp och det problemet är kanske borta nu.

Har märkt att det behövs WMP's stream tjänst för att få Tversity att fungera. Hurvida det har med programvaran att göra eller inte, vet ej ännu.

Men, en annan konstig del är att jag har full internet, enl Nätverk och delningscenter i W7 rc, men jag kommer inte ut med Ie8, precis som tidigare.

Problemet uppstod efter det att jag aktiverat usb-delen i DIR655, men skall vara åtgärdat enl release info för firmwaret.

Konstigt är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms!

Måste bara säga att jag har dragits med samma fel på min stationära under jättelång tid (ungefär ett år)

Kan inte heller hitta någon rätsida på vad det kan vara som gör det här.

Fast hos mig är anslutningen bruten redan från start och då den fungerar efter en reparation så brukar den hålla sig därefter.

Kör XP pro med IE8 och nätverksanslutning direkt kopplat till ADSL2+ modem D-Link DSL-320T.

Har allting uppdaterat och ingenting hjälper.

Själv misstänker jag att problemet kommer ifrån servicepacken ifrån Microsoft och att något där inte riktigt kan lira rätt med nätverkskortet.

Hur som helst så är det hela helmysko. Brukar högerklicka på ikonen för nätverksanslutningen nere i högra hörnet och välja reparera.

Då sker allt det som du beskrev att du själv gjorde i kommandofönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt är ordet...

Jag misstänker att det har med någon add-on till ie8 att göra... håller som bäst på att snoka runt.

Eftersom det öppnas två processer av ie8 vid varje flik/fönster du öppnar så måste alla stängas innan det sker en naturlig release av ip och dns, det finns add-ons som hindrar en naturlig avstängning av ie8 och vissa antivr/brandväggar beter sig så. Även andra tillägg kan ge skumma fel...

Meddelar om jag hittar något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har troligtvis löst även detta problemet... vi får se efter ytterligare tid.

Jag har avaktiverat "Adobe PDF Link Helper" då det enl några andra poster jag läst skulle orsaka konstigheter i ie8.

Jag har även avaktiverat SharePort usb... från att startas automatiskt.

Nu fungerar allt som det ska. Jag skall starta upp SharePort 17.00 för att se om det blir ngn skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har troligtvis löst även detta problemet... vi får se efter ytterligare tid.

Jag har avaktiverat "Adobe PDF Link Helper" då det enl några andra poster jag läst skulle orsaka konstigheter i ie8.

Jag har även avaktiverat SharePort usb... från att startas automatiskt.

Nu fungerar allt som det ska. Jag skall starta upp SharePort 17.00 för att se om det blir ngn skillnad.

Har också läst att Adobe kan hindra bland annat installation av IE8.

Annars är jag inte kunnig på denna nätverksproblematik alls då man tappar DNS.

Får önska dig lycka till och hoppas att de löser sig Venoms:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat manuellt till senaste shareport v1.10. Allt helt ok.

Tydligen var det inte fel att uppgradera till det Nordamerikanska firmwaret 1.32NA på min DIR655.

Avaktiverade också Adobe PDF Link Helper, Nu funkar allt utan problem.

Det har inte strulat en gång sedan dessa modifikationer gjorts.

Jag anser tråden löst :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...