Gå till innehåll

Windows 7 E


LightningStrike

Recommended Posts

Det verkar som Microsoft är villiga att ge använderaen en valmöjlighet vilken webbläsare man vill installera istället för att inte skicka med webbläsare. Man ska få upp en ruta där man kan välja mellan ett antal olika webbläsare. Återstår bara att så om det blir godkänt av EU

http://www.neowin.net/news/main/09/07/24/m...creen-to-the-eu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som Microsoft är villiga att ge använderaen en valmöjlighet vilken webbläsare man vill installera istället för att inte skicka med webbläsare. Man ska få upp en ruta där man kan välja mellan ett antal olika webbläsare.

Jag vill inte välja, Internet Explorer ska vara integrerad från början. Alltså köper jag mina Windows 7 licenser från USA.

Kommer EU att se detta som att jag smugglar illegal programvara? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har något hum om vad en uppgradering från vista till 7 an kommer att kosta ?? 1000:- 2000:- 3000:- eller mera ???.

Har inte sett några priser ännu, men räkna med ca 2000. I alla fall för Ultimate, Home kommer säkert att bli billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett några priser ännu, men räkna med ca 2000. I alla fall för Ultimate, Home kommer säkert att bli billigare.

Vilken är att föredra ??Har i dag Vista med Home Premium ??

När man köpt en uppgradering är det då bara att sätta in skivan, och sen kör den över Vistan helt och hållet ??, och sen är det klart ??

Ha en bra dag.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte välja, Internet Explorer ska vara integrerad från början. Alltså köper jag mina Windows 7 licenser från USA.

Kommer EU att se detta som att jag smugglar illegal programvara? ;)

HAr du privat leverantör eller vem brukar du köpa av som skickar till Europa? (Eller du kanske laddar ner elektroniskt?) Ett tips tror jag att forummedlemmarna skulle uppskatta. Senast det begav sig att jag köpte operativ (innan Vista eller Windows 7) så fick leverantören stänga på grund av att han hade brutit mot amerikanska exportlagarna och jag har inte hittat någon annan leverantör i USA som kan exportera till Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är att föredra ??Har i dag Vista med Home Premium ??

När man köpt en uppgradering är det då bara att sätta in skivan, och sen kör den över Vistan helt och hållet ??, och sen är det klart ??

Ha en bra dag.

LB

Om du har råd så kanske Pro är att föredra framför Home Premium. Å andra sidan så skall det dyka upp en familjepack på 3 licenser som bara finns för Home Premium. Än så länge vet vi inte var den kommer att säljas förutom i USA. Likaså vet vi i dag inte NÄR en uppgradering för Europa kommer. E-versionen säljs bara som fullversion.

Om du undrar om alla inställningar och program följer med från Vista vid installationen av Windows 7 så är det enkla svaret NEJ. Om du vill förbereda dig så läs Paul Thurrotts informativa guider om uppgradering från XP och Vista till Windows 7 på www.winsupersite.com. Windows 7, liksom Vista, innehåller ett program som heter Easy Transfer som du bör använda vid överflyttningen och installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag menade nog inte om att alla program från vista skulle följa med, jag undrade bara om att när man uppgraderar, sätter man bara in skivan i datorn, och det sedan sköter det sig själv.

Läste för övrigt en artikel i kvällstidningen, där en som kallade sig expert tyckte att det nog var att kasta pengarna i sjön, med att uppdatera från Vista till Windows 7, enligt honom så var det inte så stor skillnad, om detta stämmer vet jag ingenting om, och kan inte uttala mig om.

VAD menar man med ren instalation ??? är det när man , om man kan köper en fullversion av 7 an ??? och sedan bara instalerar ???

Ha en bra kväll alla.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste för övrigt en artikel i kvällstidningen, där en som kallade sig expert tyckte att det nog var att kasta pengarna i sjön, med att uppdatera från Vista till Windows 7, enligt honom så var det inte så stor skillnad, om detta stämmer vet jag ingenting om, och kan inte uttala mig om.

VAD menar man med ren instalation ??? är det när man , om man kan köper en fullversion av 7 an ??? och sedan bara instalerar ???

Jag tycker skillnaden är som natt och dag. Jag retade mig på massor i Vista men älskar Windows 7. MEN om man har Vista och trivs med det, så stämmer det kanske att det inte är värt pengarna att uppgradera. Det enklaste är ju att du installerar Windows 7 RC och avgör själv om du tycker det är värt det.

Med REN installation menas att man installerar det på en nyformaterad hårddisk, man tar alltså inte med sig några gamla installerade program eller inställningar över till det nya Windowset utan efter att man installerat Windows så lägger man manuellt in alla program man vill ha och gör alla inställningar på nytt. Lite mer jobb men man får ett städat fräscht system med mindre risk för komplikationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker skillnaden är som natt och dag. Jag retade mig på massor i Vista men älskar Windows 7. MEN om man har Vista och trivs med det, så stämmer det kanske att det inte är värt pengarna att uppgradera. Det enklaste är ju att du installerar Windows 7 RC och avgör själv om du tycker det är värt det.

Med REN installation menas att man installerar det på en nyformaterad hårddisk, man tar alltså inte med sig några gamla installerade program eller inställningar över till det nya Windowset utan efter att man installerat Windows så lägger man manuellt in alla program man vill ha och gör alla inställningar på nytt. Lite mer jobb men man får ett städat fräscht system med mindre risk för komplikationer.

Nyformaterad hårddisk, blir den det då när man har kört en skiva uppdatering med Windows 7 ??

Kommer det att finnas olika alternativ, kanske svårt att veta nu, men jag menar Uppgradering, eller en fullversion med allt vad 7 an kommer att erbjuda.

Detta var alles.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyformaterad hårddisk, blir den det då när man har kört en skiva uppdatering med Windows 7 ??

Kommer det att finnas olika alternativ, kanske svårt att veta nu, men jag menar Uppgradering, eller en fullversion med allt vad 7 an kommer att erbjuda.

Detta var alles.

LB

Det där som jag skrev om Easy Transfer är en slags kombination. Om man tidigare har XP till exempel så finns det inget alternativ att sätta i en uppgraderingsskiva och installera Windows 7 på datorn OM man vill ha med sig mejl och andra inställningar. Eftersom den europeiska varianten är en fullversion så misstänker jag att den kommer att ge en alternativet dual boot eller en installation där hårddisken snabbraderas (knappast omformateras väl? jag har aldrig sett det alternativet när jag har testat).

Till att börja med så kommer svensk version av Windows 7 BARA att finnas i E-version, dvs fullversion. Likadant om du vill ha en internationell/europeisk engelsk version eller annan europeisk språkversion - bara i fullversion. Uppgraderingar finns för USA/Kanada och Japan och troligen för resten av världen förutom Europa. När en uppgraderingsversion kommer till Europa beror på hur EU och Microsoft löser det här problemet med webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så kommer svensk version av Windows 7 BARA att finnas i E-version, dvs fullversion.

Ingen uppgraderingsversion?

Med en Windows 7 uppgraderingsversion kan man annars göra en ren installation med formatering. Uppgraderingsversion känner av att det finns en tidigare Windowsinstallation XP eller Vista. Därefter kan man välja att ta bort partitionen som det gamla Windows är installerat på, skapa ny partition, formatera och installera Windows 7 på partitionen. Precis som att göra en ren installation med en full licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen uppgraderingsversion?

Med en Windows 7 uppgraderingsversion kan man annars göra en ren installation med formatering. Uppgraderingsversion känner av att det finns en tidigare Windowsinstallation XP eller Vista. Därefter kan man välja att ta bort partitionen som det gamla Windows är installerat på, skapa ny partition, formatera och installera Windows 7 på partitionen. Precis som att göra en ren installation med en full licens.

Jag har missat Microsofts förslag till lösning, vilket väl var upprinnelsen till denna tråd. Om Eu godtar förslaget så kanske E-versionen inte alls dyker upp? Och då blir det en uppgraderingsversion till Europa trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...