Gå till innehåll

Firefox 3.5 käkar minne [LÖST]


Wheninrome

Recommended Posts

Har googlat som en tok men får inget vettigt svar på eller idé om hur man kanske kan åtgärda att FF mellan varven käkar så mkt som 300 Mb minne. Vet att många haft det problemet och en del påstår att det kan vara minnesläckage. Vad tror ni andra? Lösningar? Idéer? Förslag?

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har googlat som en tok men får inget vettigt svar på eller idé om hur man kanske kan åtgärda att FF mellan varven käkar så mkt som 300 Mb minne. Vet att många haft det problemet och en del påstår att det kan vara minnesläckage. Vad tror ni andra? Lösningar? Idéer? Förslag?

Hej Wheninrome!

Skulle det inte var en god idé att skicka en feedback till FF och fråga om ärendet? Jag är inte så bra på Engelska/amerikanska så det får den som kan göra denna feedback!

Bara ett gott förslag.

Mvh//sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Wheninrome!

Skulle det inte var en god idé att skicka en feedback till FF och fråga om ärendet? Jag är inte så bra på Engelska/amerikanska så det får den som kan göra denna feedback!

Bara ett gott förslag.

Mvh//sunshine

Märkligt att detta fenomen aldrig skedde med Windows 7 RC utan bara nu med Windows 7 RTM. Kan det vara lönt att ominstallera Firefox tro? Nån vänlig själ som vågar gissa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att detta fenomen aldrig skedde med Windows 7 RC utan bara nu med Windows 7 RTM. Kan det vara lönt att ominstallera Firefox tro? Nån vänlig själ som vågar gissa?

Har du skapat en ny profil och sett ifall det gör någon skillnad? I 95% av fallen är det en gammal profil och/eller kassa extensions som gör att FF strular.

Redigerad av Xophile
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minne är ju till för att användas. Är det ett problem att Firefox tar mycket minne?

Ju fler flikar och ju fler sidor som flikarna har besökt ju mer minne används. Anledningen är att det ska gå snabbt att byta mellan flikarna och gå fram och tillbaka mellan tidigare sidor. Men det är ju meningen att när andra processer behöver mer minne så swappas "Firefox-minne" ut på hårddisken, innebär ju en viss prestandaförlust men det får man ju ta i det läget.

För tillfället så använder Firefox 334 MB arbetsminne i min Vista-dator och då har jag 40-45 flikar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minne är ju till för att användas. Är det ett problem att Firefox tar mycket minne?

Ju fler flikar och ju fler sidor som flikarna har besökt ju mer minne används. Anledningen är att det ska gå snabbt att byta mellan flikarna och gå fram och tillbaka mellan tidigare sidor. Men det är ju meningen att när andra processer behöver mer minne så swappas "Firefox-minne" ut på hårddisken, innebär ju en viss prestandaförlust men det får man ju ta i det läget.

För tillfället så använder Firefox 334 MB arbetsminne i min Vista-dator och då har jag 40-45 flikar.

Eh? 40-45 flikar? Ungefär vad sysslar du med om man behöver så många flikar? Problemet för mig är att jag oftast har en flik öppen, och FF fryser till som snabbast och då ser jag iom det att FF ligger o tuggar i sig över 300 Mb minne. Det är inte normalt för en webbläsare. Nu verkar dock som att problemet verkar vara löst, men ska testa lite till innan jag markerar "case closed". Jag ominstallerade FF och valde att inte installera tillägget "NoScript" som annars är en favvo hos mig. Alternativt får jag återgå till Safari som har ett skönt utseende och fungerar bra. Dock blir man inte av med reklamen i den webbläsaren. I skrivandes stund ligger minnesmängden för FF på ca 67 Mb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !

Jag använder 1 EN Flik och den äter 153 MB Firefox kraschar ganska ofta.

Kör med W7 och kört innan Firefox på W7 RC och allt strul börja med den nya Firefox !

Vad är det som är galet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara något tillägg. I "startmenyn" så finns det möjlighet att starta Firefox i s k felsäkert läge utan några tillägg. Så pröva om det blir färre krascher då.

Det fanns en del kända större buggar i Firefox 3.5 när den släpptes och jag vet inte om de har rättats till än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

Tack så mycket Cecilia och JoWa

testa där med samma sak har nyligen formaterat datan , och vet ej asså vad problemet är , kan det vara Windows Systemet som är koas ? för min son lyckades pilla sönder hela datan för någon dag sedan så jag valde att ominstallera hela Windows 7 men tycker hela datan är seg och kassa och långsam sedan dess !!!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick tillbaka till Vista igen. Windows 7 RTM fungerar faktiskt sämre än dess RC konstigt nog. Samma tillägg i FF och det fungerar klockrent. Märkte att grafikdrv jag hade i RC till mitt graffekort fungerar inte på RTM så det blir till att stanna med vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...