Gå till innehåll

Drivrutiner


CGD

Recommended Posts

Jag har ett GeForce 8600GT grafikkort. Just nu använder jag drivrutin 186.18 men jag har laddat ner en nyare 190.38. Men är det alltid utav godo att installera nyare drivrutiner. Just i detta fall tycks jag få Open GL 3.1, men jag har ju inget som kräver Open GL 3.1.

När jag letar upp nyare drivrutiner kan jag många gånger se i användarinformationen att det inte står ett ord om just den typ jag har.

Så vinner jag något på att leta upp nyare drivrutiner? Vad tycker ni andra? Är det viktigt att alltid ha senaste drivrutinen eller fungerar allt problemfritt så stunta i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Funkar det som det ska är det ju inte dödsviktigt med dom senaste drivrutinerna...bäst är att hålla sig till dom som finns på win update...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog uttryckt mig grumligt för det verkar som ni inte förstått vad jag avsåg.

Om jag har en drivrutin, exempelvis den till nätverkskortet. Allt fungerar bra men så ser jag att det finns en nyare drivrutin. Den nya drivrutinen passar till mitt kort och till en del andra. I den medföljande beskrivningen kan jag läsa att kortet passar mitt kort men det är bara till de andra korten som den nya rutinen tillför något.

Det jag vill höra vad ni andra tycker är om man alltid skall jaga de senaste drivrutinerna eller sitta still om allt fungerar som det skall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Nja nu förstår vi nästan ännu sämre iallafall jag <_<

Har du inga problem med grejerna så byt inte drivrutiner.

Som "Fjamsetramsa" skrev så funkar dom som du får med på windows skivan eller via update bra för de allra flesta.

Skriv gärna i din signatur vad du har för hårdvara samt vilket operativ du kör. Det underlättar en del.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ett talesätt som säger "don't fix what ain't broken" och det kommer man långt med. Så länge allting fungerar tillfredställande på din dator så finns det ingen anledning att uppdatera drivrutinerna så fort det kommer en ny version. Om du däremot spelar spel vill du säkert alltid ha de senaste grafikdrivrutinerna eftersom dessa ofta innebär prestandafördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...