CGD Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Just nu har jag och familjen Office 2003. Vi tycker den är helt OK. Men dottern kan nu köpa Office Enterprise 2007 för 600 Kr. Men är inte Office 2010 på väg. Tillför de här två senare programmen något som är värt 600 Kr eller ännu mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Ett ändrat gränssnitt (ribbon), som en del gillar, andra inte. Pdf-export. Är det något ni saknar i 2003? Word 2010 (klicka för större bild): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 (edited) Ett ändrat gränssnitt (ribbon), som en del gillar, andra inte. Pdf-export.Är det något ni saknar i 2003? Word 2010 (klicka för större bild): Gillade helt klart det nya interfacet! Har själv köpt en ny dator med inget Office installerat, är student och kan därmed också utnyttja erbjudandet om Office 2007 enterprise, men om 2010 versionen är på ingång kanske man ska vänta? När kommer det? Eller kanske inte bekräftat än? Sedan är det inget fel på 2003, men arbetar man i skolan och hemma kan det vara rätt irriterande eftersom skolan har hela tiden den senaste versionen av Office och man då till största del får kompatibilitets problem, och blir i längden jobbigt att flytta fram och tillbaka. Edited August 9, 2009 by Frezze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 För att lösa kompatibilitetsproblem: Microsoft Office Compatibility Pack för filformat i Word, Excel och PowerPoint 2007 Fungerar fint ihop med mitt Word 2002. De nya formaten är ju väldigt kompakta, ungefär som OpenDocument-formaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 men om 2010 versionen är på ingång kanske man ska vänta? När kommer det? Eller kanske inte bekräftat än? I början av nästa år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 För att lösa kompatibilitetsproblem: Microsoft Office Compatibility Pack för filformat i Word, Excel och PowerPoint 2007Fungerar fint ihop med mitt Word 2002. De nya formaten är ju väldigt kompakta, ungefär som OpenDocument-formaten. Oooh! Sådant här skyltar de inte med! Men riktigt bra! Kommer att installeras på den gamla datorn, tackar för det! I början av nästa år. Så pass. Då blir det att köpa 2007 versionen, går inte att vänta så länge. Tack för upplysningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted August 10, 2009 Author Share Posted August 10, 2009 Inget nytt ser det ut som. Då kan jag lika gärna avvakta till Microsoft tvingar oss alla till att köpa nytt. För vem vet Office 2003 lansske inte går att köra under Windows 8 eller så dröjer det tills Windows 9 eller något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts