Gå till innehåll

PC Suite Sony Ericsson


Japanmannen

Recommended Posts

Jag lyckas inte få igång Sony Ericsson PC Suite for smartphones.

Har en P1 och vill gärna synkronisera med Outlook.

Har testat MyPhoneExplorer, som hittar telefonen men klagar på att mRouter inte ser telefonen.

SMS och Samtal gick att synkronisera med MyPhoneExplorer, men inte de viktigaste som Kalender och Telefonbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade det under Windows 7 RC?

Minnet är kort. :)

Har för mig det, men kan ha fel.

Jag har testat att installera om med den senaste versionen. Körde också i kompatibilitetsläge Vista, men det vill sig icke.

Windows Update hittade också uppdateringar, som installerades:

Sony Ericsson P1 USB Modem

Sony Ericsson P1 PC-Connect Controller

Sony Ericsson P1 Application Port

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnet är kort. :)

Har för mig det, men kan ha fel.

Jag har testat att installera om med den senaste versionen. Körde också i kompatibilitetsläge Vista, men det vill sig icke.

Windows Update hittade också uppdateringar, som installerades:

Sony Ericsson P1 USB Modem

Sony Ericsson P1 PC-Connect Controller

Sony Ericsson P1 Application Port

Jag vet, det strular lite i W7 med SE-telefoner. Installera programmet, med telefonen ansluten och låt drivrutinerna installeras. Starta sen om datorn så kommer ev en del drivisar till att installeras. Sen är det bara att tuta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, det strular lite i W7 med SE-telefoner. Installera programmet, med telefonen ansluten och låt drivrutinerna installeras. Starta sen om datorn så kommer ev en del drivisar till att installeras. Sen är det bara att tuta på.

Kanske ska lägga till att det är Windows 7 x64.

När jag nu tänker efter så fungerade det i RC, men då körde jag 32-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har råkat ut för samma sak som du, jag fick avinstallera alla drivrutener som windows update hade laddat ner och även avinstallera pc suite, sen fick jag installera om pc suite med admin rättigheter och sedan plugga in telefonen så fungerade det bra. felet jag gjorde var att jag plugga in telefonen innan pc suite var installerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har råkat ut för samma sak som du, jag fick avinstallera alla drivrutener som windows update hade laddat ner och även avinstallera pc suite, sen fick jag installera om pc suite med admin rättigheter och sedan plugga in telefonen så fungerade det bra. felet jag gjorde var att jag plugga in telefonen innan pc suite var installerat

Är det samma PC Suite vi talar om?

Jag ska ge programmet en chans till.

Valde du kompatibilitetsläge då du installerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också strul med att den inte hittade min W595. Jag satte in CD:n som medföljde telefonen och lät Windows söka efter drivrutiner manuellt (via Enhetshanteraren) i drivers-mappen som låg på skivan. Installerade sedan om PC Suite med admin rättigheter och kopplade in telefonen.

Detta var med Windows 7 x64 RC och senaste SE PC Suite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Jag hittade en drivrutin på nätet som jag körde i "vistaläge" och med UAC avstängd

En länk skulle vara guld värd. :)

I vilket "Vistaläge" körde du, Vista, Vista (Service Pack 1) eller Vista (Service Pack 2)?

Jag utgår från att det fortfarande gäller PC Suite för smartphones. I detta fall P1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så här är det gjort...

Senaste PC-Suite från se

Senaste Update Service från samma sida som ovan...

Signerad USB-drivrutin till P1 upplagd hos mig...

Stäng av UAC innan du börjar installera.

Komptibilitetsläge "Vista" + Administratör för alla program och drivrutiner.

När du packat upp usb-drivern finns det en setup fil i katalogen, ge den kompatibilitet och adminrättighet.

Hoppas att du löser det nu.

Ps. ett eget skapat tema till densamma... http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=19041

Det enda skumma, men det är nog ett kompatibilitetsproblem, är att windows explorer kraschar varje gång som man tar bort telefonen från vaggan när den är uppkopplad med "File Manager", inte annars av vad jag märkt i alla fall.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så här är det gjort...

Ps. ett eget skapat tema till densamma...

Det enda skumma, men det är nog ett kompatibilitetsproblem, är att windows explorer kraschar varje gång som man tar bort telefonen från vaggan när den är uppkopplad med "File Manager", inte annars av vad jag märkt i alla fall.

Med den instruktionen går det bara inte att misslyckas. Fungerade perfekt.

Ännu har jag bara testat med W960i, men kan inte tro att det skulle bli problem med P1:an då det som fungerar med den ena alltid fungerar med den andra. Inga problem med synk Outlook 2007. Jag har använt engelsk Windows 7 x64 Enterprise.

Installerade också MyPhoneExplorer, som för övrigt kom i ny version (1.7.4) för några dagar sedan.

Ett stort tack!

Jo jag såg din tematråd. Tyvärr har jag inte förstått det här med tema, som verkar vara en stor grej på olika mobilforum.

Att Windows Explorer kraschar när man använder File Manager, är nog inte relaterat till W7 och PC Suite. Det hände också med XP och Vista för mig.

Backup gick smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...