Gå till innehåll

Router med grym räckvidd ?


Ralf

Recommended Posts

Hejsan !

Har en annan fråga här , det är så här att vi har en liten förening när mitt hus ca 600-800 meter.

Jag tänkte om det finns på något sätt se till så att min Wireless Singal når fram dit , har någon en ide om hur vilka Router och antenn man behöver och om man behöver en speciell mottagare då ? eller hur det hela funkar ?

Då jag har ganska stabil uppkoppling skulle vi vilja ha nytta av den i Föreningens lokalen !

Någon ide ?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !

Har en annan fråga här , det är så här att vi har en liten förening när mitt hus ca 600-800 meter.

Jag tänkte om det finns på något sätt se till så att min Wireless Singal når fram dit , har någon en ide om hur vilka Router och antenn man behöver och om man behöver en speciell mottagare då ? eller hur det hela funkar ?

Då jag har ganska stabil uppkoppling skulle vi vilja ha nytta av den i Föreningens lokalen !

Någon ide ?

Mvh

Antingen skaffar du en "repeter" och har någonstans på vägen men det kanske är bökigt med att dra ström dit osv sen är det ju väder och vind som måste räknas in i det med.. eller så bygger du helt sonika en "reflektor" och sätter bakom routern i riktning mot mottagande dator/mottagare, kan du lätt göra själv av lite finmaskigt aluminiumnät eller liknande format lite som en konkav sköld eller hur man ska säga :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen skaffar du en "repeter" och har någonstans på vägen men det kanske är bökigt med att dra ström dit osv sen är det ju väder och vind som måste räknas in i det med.. eller så bygger du helt sonika en "reflektor" och sätter bakom routern i riktning mot mottagande dator/mottagare, kan du lätt göra själv av lite finmaskigt aluminiumnät eller liknande format lite som en konkav sköld eller hur man ska säga :D

Okej det lät enkel och bra . det kör vi på (inte)

Nej men seriöst kan man använda en sån här tex ?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62218

Skulle det funka med en D-Link Router ?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men seriöst kan man använda en sån här tex ?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62218

Skulle det funka med en D-Link Router ?

Mvh

Den fungerar säkert väldigt bra, men eftersom den kopplas till routerns antennuttag så behöver du först och främst en router med löstagbar antenn. Sedan kan man ju fundera över vad det innebär för åtkomsten inne i ditt eget hus, när du har antennen på utsidan! Hade jag varit som dig, hade jag kontaktat D-Link alt. Webbhallen, för närmare info om vilka routers som passar ihop med den är produkten, och anda funderingar du kan ha. Verkar ju vara en vettig lösning annars.

http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=Page&am...-SE%2FDLWrapper

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...