Gå till innehåll

dvd filmer


Recommended Posts

Du kan spela dem på datorn och skicka bild och ljud till tvn genom hdmi eller annat gränssnitt såsom s-video.

ok få jag dra över dom från hårddisken då till datan och sen hdmi kabel från datan till tv

som mina filmer är nu är ju det 2 mapppar en audio_ts och en video_ts mapp

funkar det så

eller måste jag göra om alla till iso filer

Redigerad av swag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör i princip exakt som du brukar göra när du tittar på dem med skillnaden att du har datorn kopplad även till TV'n så att den också tar emot bilden, precis som din monitor gör. Eller filmerna bara ligger där? Tittar du aldrig på dem?

Sen hur du kopplar TV'n beror på vilka möjligheter din TV och ditt grafikkort erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en spelkonsoll av nyare typ... kan du streama filmerna till den och de visas på tv'n.

Då, i det fallet låter du dem ligga kvar på din NAS och har den som mediakatalog...

Typ PS3, xbox360 etc

Själv har jag ps3 system och det fungerar klockrent.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en spelkonsoll av nyare typ... kan du streama filmerna till den och de visas på tv'n.

Då, i det fallet låter du dem ligga kvar på din NAS och har den som mediakatalog...

Typ PS3, xbox360 etc

Själv har jag ps3 system och det fungerar klockrent.

hej nä har ingen sådan det jag får gör är väll att kopiera över image filen till datan .körde filmer som låg på min nas genom datan till tv med hdmi kabel men det hackade och stannade upp så jag ska testa att lägga dom på datan och gå den vägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...