Gå till innehåll

InPrivate läge och tillägg försvinner?


Raven_Crystal

Recommended Posts

Ställde in IE 8 att starta upp i och köra InPrivate läge så fort man startar Internet Explorer enligt: http://www.tipsomvista.se/internet-explore...ateq-laege.html

Men till min stora förvåning försvann alla tillägg?? Både Web of Trust (WOT) och lösenords hanteraren RoboForm är till synes borta när man kör InPrivate läget i IE.

Hur gör man för att få tillbaka dem när man kör InPrivate läget om det går?

Eller kan man inte använda tillägg i detta läge?

För jag bockade av "Inaktivera verktygsfält och tillägg när InPrivate-Surfning startas" för den va ikryssad men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig så finns oftast Roboform kvar i verktygsfältet då man öppnar en In private surfning.

Huruvida detta kan kallas för "privat skydd" de har jag svårt att få in i skallen, eftersom IP adressen fortfarande är synlig för alla servrar man besöker och därför kan ju vem som helst ta reda på vem besökaren är iaf.

Visserligen inaktiveras en hel del utav de tillägg som finns installerade i browsern och förhindrar viss registrering därav. Men i slutänden så är ju egentligen "in private surfning" ett form av skydd som hjälper till att inte så mycket historisk information om besökta webplatser sparas på datorn som man använder. Summering; du slipper frågor om ditt surfande ifrån andra familjemedlemmar och användare som använder den dator du surfat med.

Häftigare än så är det egentligen inte med In private surfning.

Om du går in i menyn via Visa -> Verktygfält -> Inaktivera verktygsfält och tillägg när Inprivate surfning startas.

Trots att denna är förbockad hos mig, så finns fortfarande Roboform synligt uppe i menyn.

Det finns också möjlighet till göra vissa inställningar via Hantera tillägg och Internetalternativ..

(Även flikarna Avancerat och längre in i flikarna på Säkerhet finns ibland inställningar man kan göra.)

Eftersom Roboform är ett program som körs med många egna inställningar, så kan man även tjäna på att kontrollera vad som finns inställt i Preferences och Inställningar. Med vissa uppdatering så kan dessa saker upplevas lite förändrade då och då ifråga om hur programmet är synligt eller ej och även andra grafiska funktioner.

Men hur som helst så är Roboform ett i högsta grad levande program och som utvecklas med jämna mellanrum via täta uppdateringar. Väldigt bra ifråga om säkerheten men visst finns det ibland buggar som denna du nämner.

Beror säkert på att programmet har inte hunnit med & förändras i takt med de uppdateringar som MS har släppt för IE nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig så finns oftast Roboform kvar i verktygsfältet då man öppnar en In private surfning.

Huruvida detta kan kallas för "privat skydd" de har jag svårt att få in i skallen, eftersom IP adressen fortfarande är synlig för alla servrar man besöker och därför kan ju vem som helst ta reda på vem besökaren är iaf.

Visserligen inaktiveras en hel del utav de tillägg som finns installerade i browsern och förhindrar viss registrering därav. Men i slutänden så är ju egentligen "in private surfning" ett form av skydd som hjälper till att inte så mycket historisk information om besökta webplatser sparas på datorn som man använder. Summering; du slipper frågor om ditt surfande ifrån andra familjemedlemmar och användare som använder den dator du surfat med.

Häftigare än så är det egentligen inte med In private surfning.

Om du går in i menyn via Visa -> Verktygfält -> Inaktivera verktygsfält och tillägg när Inprivate surfning startas.

Trots att denna är förbockad hos mig, så finns fortfarande Roboform synligt uppe i menyn.

Det finns också möjlighet till göra vissa inställningar via Hantera tillägg och Internetalternativ..

(Även flikarna Avancerat och längre in i flikarna på Säkerhet finns ibland inställningar man kan göra.)

Eftersom Roboform är ett program som körs med många egna inställningar, så kan man även tjäna på att kontrollera vad som finns inställt i Preferences och Inställningar. Med vissa uppdatering så kan dessa saker upplevas lite förändrade då och då ifråga om hur programmet är synligt eller ej och även andra grafiska funktioner.

Men hur som helst så är Roboform ett i högsta grad levande program och som utvecklas med jämna mellanrum via täta uppdateringar. Väldigt bra ifråga om säkerheten men visst finns det ibland buggar som denna du nämner.

Beror säkert på att programmet har inte hunnit med & förändras i takt med de uppdateringar som MS har släppt för IE nyligen.

Jag har löst det nu haha.

Tog bort genvägen jag skapade från: http://www.tipsomvista.se/internet-explore...ateq-laege.html och sen la jag bara till -private i standardgenvägen, du vet den riktiga genvägen som är default till IE:

"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" -private

Skapandet av helt ny genväg till IE tycks få addons och vise versa att försvinna hos mig.

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en liknande konsekvens om man på startmenyn högerklickar på IE ikonen och väljer "surfa utan tillägg"

Det som då händer blir ungefär detsamma som du beskrev om genvägen= mycket kan försvinna i webbläsaren.

Kul att du hittade felet!

Jepp.

Skapa helt nya genvägar kan orsaka endel problem ibland :)

Visserligen kan jag hålla med dig om att InPrivate mode inte är helt in private som du sa så döljer det inte IP adressen. Kör en VPN tjänst till det.

Anledningen till att jag kör det är för att slippa lagring av Temporära Internet Filer o sånt, vilket InPrivate läget är bra på att inte lagra bland annat.

Blir inte så mycket skit i temp mapparna :)

Men nått jag märkte var att startsidan inte går att ändra med -private flaggan?

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var så jag gjorde som inte gick med -private flaggan...

Det är för att du har satt private-växeln på "vanliga" IE-startkommandot då.

Edit:

I själva verket är det 64-bitars IE du har satt private-växeln på, om startsideändringen inte fungerar.... såg jag vid en snabbkoll! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för att du har satt private-växeln på "vanliga" IE-startkommandot då.

Edit:

I själva verket är det 64-bitars IE du har satt private-växeln på, om startsideändringen inte fungerar.... såg jag vid en snabbkoll! ;)

Nej, det är x32 bits versionen av IE som startsidan inte funkar på.

Men om jag tar "Startsidan" ikonen i fältet så kommer min startsida fram.

Såhär ser hela start kommandot ut:

"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" -private

Eftersom flaggan är till IE som ligger i (x86) mappen så borde detta gälla x32 bits versionen av IE...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är x32 bits versionen av IE som startsidan inte funkar på.

Men om jag tar "Startsidan" ikonen i fältet så kommer min startsida fram.

Såhär ser hela start kommandot ut:

"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" -private

Eftersom flaggan är till IE som ligger i (x86) mappen så borde detta gälla x32 bits versionen av IE...

Skumt... det fungerar utmärkt här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...