si3rra Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 (edited) Som rubriken, söker ett mailprogram för att ersätta Windows Mail nu när det inte finns med i 7an.. Har provat följande redan: Installera WinMail från Vista, fungerade men går inte att få programmet att vara standardmailprogram. Thunderbird, kan inte importera mappar och konton från Windows Mail Incredimail, för plottrigt. Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen... Tips? Edited August 27, 2009 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Har du testat denna instruktion för att importera från Windows Mail till Thunderbird? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Installera WinMail från Vista, fungerade men går inte att få programmet att vara standardmailprogram.Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen... Hur lyckades du få WinMail att fungera i Windows 7? Jag har inte lyckats hur mycket jag än försökt. Kanske beror på att jag också haft WLM? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Hur lyckades du få WinMail att fungera i Windows 7?Jag har inte lyckats hur mycket jag än försökt. Kanske beror på att jag också haft WLM? Hitta 2 sidor som beskriver hur...! http://www.mydigitallife.info/2009/06/05/d...e-in-windows-7/ http://blog.taragana.com/index.php/archive...ail-from-vista/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen...Tips? Windows Live Mail är absolut ingen nödlösning... det är precis lika bra enligt min mening, om inte bättre. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Hitta 2 sidor som beskriver hur...! Tack, men jag har testat dessa och ett antal till siters lösningar, men det vill sig icke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Som rubriken, söker ett mailprogram för att ersätta Windows Mail nu när det inte finns med i 7an..Har provat följande redan: Installera WinMail från Vista, fungerade men går inte att få programmet att vara standardmailprogram. Thunderbird, kan inte importera mappar och konton från Windows Mail Incredimail, för plottrigt. Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen... Tips? Vad är det för fel på OUTLOOK (inte expressen)? Den har du ju i Student- och hemutgåvan av Office 2003 och som separat program för OUTLOOK 2007. Men du kanske bara är på jakt efter något som inte kostar något i inköp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Har du testat denna instruktion för att importera från Windows Mail till Thunderbird? Nej inte äänu Windows Live Mail är absolut ingen nödlösning... det är precis lika bra enligt min mening, om inte bättre.Mange Saknar möjligheten att importera mail och sen direkt kunna ha flera mappar under "inkorgen" och inte i "lagringsmapp".. Tack, men jag har testat dessa och ett antal till siters lösningar, men det vill sig icke. Kör X64 men, ta äganderätt på "Windows Mail" katalogen under c:\program. Kopiera in hela samma mapp från Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts