Gå till innehåll

Mailprogram för W7


si3rra

Recommended Posts

Som rubriken, söker ett mailprogram för att ersätta Windows Mail nu när det inte finns med i 7an..

Har provat följande redan:

Installera WinMail från Vista, fungerade men går inte att få programmet att vara standardmailprogram.

Thunderbird, kan inte importera mappar och konton från Windows Mail

Incredimail, för plottrigt.

Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen...

Tips?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera WinMail från Vista, fungerade men går inte att få programmet att vara standardmailprogram.

Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen...

Hur lyckades du få WinMail att fungera i Windows 7?

Jag har inte lyckats hur mycket jag än försökt. Kanske beror på att jag också haft WLM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken, söker ett mailprogram för att ersätta Windows Mail nu när det inte finns med i 7an..

Har provat följande redan:

Installera WinMail från Vista, fungerade men går inte att få programmet att vara standardmailprogram.

Thunderbird, kan inte importera mappar och konton från Windows Mail

Incredimail, för plottrigt.

Windows Live Mail, skulle väl vara nödlösningen...

Tips?

Vad är det för fel på OUTLOOK (inte expressen)? Den har du ju i Student- och hemutgåvan av Office 2003 och som separat program för OUTLOOK 2007. Men du kanske bara är på jakt efter något som inte kostar något i inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat denna instruktion för att importera från Windows Mail till Thunderbird?

Nej inte äänu

Windows Live Mail är absolut ingen nödlösning... det är precis lika bra enligt min mening, om inte bättre.

Mange

Saknar möjligheten att importera mail och sen direkt kunna ha flera mappar under "inkorgen" och inte i "lagringsmapp"..

Tack, men jag har testat dessa och ett antal till siters lösningar, men det vill sig icke.

Kör X64 men, ta äganderätt på "Windows Mail" katalogen under c:\program.

Kopiera in hela samma mapp från Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...