Gå till innehåll

Webbläsar döden


PCGuiden

Recommended Posts

Någon som utan viktiga inställningar på sin Firefox 3.5.2 kan gå in på http://www.o-camp.se/2009/frontnytt.html och få upp någon av pdffilerna ...

För mig resulterade det i att FF blev nollställt och inga bokmärken var kvar samt att alla lösenord blev borta...

Så nu blir det att lägga in alla anv namn och lösenord på nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände mig lite wild'n'crazy så jag kastade mig in på sidan (nä jag gjorde en mozbackup först) för att testa och den funkade hur bra som helst.

Laddade du ned pdf filerna också?

Är moz backup bra eller

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt så, får också upp "webbsidan kan inte visas " och annat skumt, fungerade bra och snabbt innan uppdateringarna.

Hej!

Jag provade & köra Stenis förslag ifrån tidigare i ett av tippsen för IE8.

Klistra in detta i kommandotolken -> regsvr32 actxprxy.dll

Upplevde faktiskt att något hände efteråt och webbläsaren går snabbare nu.

Har kört kommandot tidigare men det verkar som de slutade & fungera efter ett tag.

Kanske behöver upprepa kommandot lite emellanåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade du ned pdf filerna också?

Är moz backup bra eller

Japp jag laddade ner PDF'erna, fast kom nu att tänka på att jag har ju Foxit Reader installerat som tar hand om PDF'er och visar dem direkt i Firefox. Det var kanske Foxit som räddade mig från problem? Orkar inte riktigt avinstallera det för att testa tyvärr.

Ja jag tycker MozBackup är helt fantastiskt, otroligt enkelt att både göra och återställa backup. Man backupar alltså inte själva programmen, utan bara "innehållet" i dem och man kan själv välja vilket "innehåll" man vill ha med i backupen. I Firefox t.ex om man vill spara cookies, passwords, certifikat, favoriter, historik, addons, osv. Det är gratis och laddas ner på http://mozbackup.jasnapaka.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag laddade ner PDF'erna, fast kom nu att tänka på att jag har ju Foxit Reader installerat som tar hand om PDF'er och visar dem direkt i Firefox. Det var kanske Foxit som räddade mig från problem? Orkar inte riktigt avinstallera det för att testa tyvärr.

Ja jag tycker MozBackup är helt fantastiskt, otroligt enkelt att både göra och återställa backup. Man backupar alltså inte själva programmen, utan bara "innehållet" i dem och man kan själv välja vilket "innehåll" man vill ha med i backupen. I Firefox t.ex om man vill spara cookies, passwords, certifikat, favoriter, historik, addons, osv. Det är gratis och laddas ner på http://mozbackup.jasnapaka.com/

Ok jag har också foxit för pdffiler

Har laddat ned mozbackup och gjort en backup på FF och sparade den på usbpinne. Tack för tipset

Man lär sig något nytt varje dag tydligen.

Men jag fattar inte vad IE8 har i denna tråden att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...