Gå till innehåll

Var hitta onlinebaserad temporär fil-lagring för ominstallation av Windows?


Recommended Posts

Hej. Jag skall installera om Windows från "scratch" och har cirka 80 GB data jag vill spara. Jag har ingen extern hårddisk eller NAS, utan endast en laptop. Ett alternativ är givetvis att bränna ut allt på DVD-skivor, men 80 / 4 = 20 skivor känns lite halvdrygt.

Därför undrar jag om någon kan rekommendera en gratis "molntjänst" eller motsvarande där jag temporärt kan ladda upp filer i väntan på att jag har formaterat om hårddisken och nyinstallerat Windows för att hämta ner allting till sina platser igen? Tjänsten jag efterlyser måste fylla följande kriterier:

  1. Vara helt gratis
  2. Vara rimligt snabb (det handlar trots allt om 80 GB)
  3. Tillåta större filer än 500 MB
  4. Vara pålitlig

Efterfrågar jag det omöjliga, med tanke på att den också måste vara gratis? Alla förslag som matchar kriterierna uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Ett alternativ är annars att du partitioner din hårddisk i 2 delar. 1 på ca 10-40 GB beronde på vilket Windows du har och resten då som lager där dina viktiga filer sparas. Om du i fortsättningen sparar allt på lager D: istället för C: så blir det dessutom mycket enklare att installera om i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade 50 GB gratis i 14 dagar på http://www.adrive.com/

Men jag har ju ingen aning om vad det blir för överföringshastighet. Jag hoppas att du i alla fall har en mycket snabb internetförbindelse även när det gäller uppladdning för annars så blir det inte kul att ladda upp så mycket.

25 GB på Microsofts SkyDrive http://skydrive.live.com/

Även vid en partitionering så måste man ju ha säkerhetskopiering på allt för det händer ju att partitioneringar går fel och gör att datorn måste installeras om.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...