Gå till innehåll

Bilder som Ikoner ?


Recommended Posts

I Windows XP:

För att byta ikon (jpeg stöds ej!): Egenskaper, fliken Anpassa, Mappikoner, Byt ikon

Du kan även byta mappbild (visas i miniatyrvisningsläge):

Egenskaper, fliken Anpassa, under Mappbilder, Välj en bild…

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fin ikon-editor kanske? Öppna vilken bild som helst och spara om den som ikon i valfria storlekar. Bland mycket annat så klart. Distribueras ännu inte med svenska språket, men språkfil kan hämtas på nedanstående länk tills vidare!

Greenfish Icon Editor Pro 2.0

Svensk Språkfil

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fin ikon-editor kanske? Öppna vilken bild som helst och spara om den som ikon i valfria storlekar. Bland mycket annat så klart. Distribueras ännu inte med svenska språket, men språkfil kan hämtas på nedanstående länk tills vidare!

Greenfish Icon Editor Pro 2.0

Svensk Språkfil

Tack E-Son,jag har laddat ner programmet och testar det imorgon.En annan fråga,finns det något sätt att se rörliga GIF-bilder direkt på skrivbordet?Mvh,Nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga,finns det något sätt att se rörliga GIF-bilder direkt på skrivbordet?

Inget som jag känner till i alla fall. Har för mig jag sett något program som kan visa film som bakgrund, men vet inte hur bra/dåligt det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...