Jump to content

Bilder som Ikoner ?

Recommended Posts

I Windows XP:

För att byta ikon (jpeg stöds ej!): Egenskaper, fliken Anpassa, Mappikoner, Byt ikon

Du kan även byta mappbild (visas i miniatyrvisningsläge):

Egenskaper, fliken Anpassa, under Mappbilder, Välj en bild…

Edited by JoWa

En liten fin ikon-editor kanske? Öppna vilken bild som helst och spara om den som ikon i valfria storlekar. Bland mycket annat så klart. Distribueras ännu inte med svenska språket, men språkfil kan hämtas på nedanstående länk tills vidare!

Greenfish Icon Editor Pro 2.0

Svensk Språkfil

Edited by e-son

En liten fin ikon-editor kanske? Öppna vilken bild som helst och spara om den som ikon i valfria storlekar. Bland mycket annat så klart. Distribueras ännu inte med svenska språket, men språkfil kan hämtas på nedanstående länk tills vidare!

Greenfish Icon Editor Pro 2.0

Svensk Språkfil

Tack E-Son,jag har laddat ner programmet och testar det imorgon.En annan fråga,finns det något sätt att se rörliga GIF-bilder direkt på skrivbordet?Mvh,Nick.

En annan fråga,finns det något sätt att se rörliga GIF-bilder direkt på skrivbordet?

Inget som jag känner till i alla fall. Har för mig jag sett något program som kan visa film som bakgrund, men vet inte hur bra/dåligt det fungerar.