Gå till innehåll

Förlänga aktiverings period i Windows 7


Opptokoppter

Recommended Posts

Hejsan alla forumvänner!

Har stött på problem i Windows 7 RTM vad gäller förlänga aktiveringstiden med kommandot rearm.

I det OS som finns installerat här så aktiveras inte perioden till mer än 3 dagar :(

(Har endast kunnat se 3dagar ända sedan installationen)

Finns det fler som råkat ut för detta och som inte får 30 dagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oupps... kanske läge att aktivera ditt ex av Windows 7?...

Är det så att den inte är legal (RTM finns ju inte för allmän nerladdning) får du googla en lösning på hur du går förbi aktiveringen... det finns men jag håller mig till forumreglerna. Är ganska övertygad att du hittar en lösning.

Mange

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan gäller ju hur man förlänger installationens provperiod av W7

Bland annat så har man både här på forumet och även på andra Microsoft-platser gått ut offentligt med denna information.

Tycker det verkar konstigt eftersom kommandot inte verkar fungera på min installation på det sätt som man beskrivit.

Uppenbart så är det någon iställning som inte stämmer eftersom 0:an försvunnit i siffran 30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... jag förstår frågan. Jag är dock osäker på hur rearm-funktionen fungerar på RTM. Att det finns officiell information hur man förlänger sin testversion har jag bara sett bruklig fram till RC. Därefter vet jag ärligt inte om det fungerar...

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar & hjälp Mange :)

Kan ju va så att RTM fungerar lite annorlunda men samtidigt så låter de märkligt eftersom den består av samma plattform som RC och skulle ju i den meningen va likadan.

Iof sig så är ju denna diskusion om att kunna förlänga en testperiod på W7 något som i mina ögon verkar lite underligt.

Varför behövs egentligen detta kommando om man har RC och laddat ner versionen ifrån MS och i de flesta fallen också fått en produktnyckel att tillgå :rolleyes: Då kan man ju aktivera och allt är frid & fröjd och behöver inte använda rearm funktionen.

Som jag själv förstår så har kommandot kommit till som en hjälp för alla som inte har någon produktnyckel men ändå vill få testa W7 OS under en begränsad period. Och då känner man sig lite lurad då man bara får 3 dagar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla för säkerhets skull på denna sidan, så du inte har missat nåt. ;)

http://www.sevenforums.com/tutorials/875-a...p-120-days.html

Hej!

Tack för hjälpen Lasseska, var inne & tittade på sidan och när jag undersökte registret så fanns nollan där.

Även slmgr -rearm har jag kört i Cmd 1gång idag och fick meddelande om att kommandot lyckades.

Efter omstarten kunde jag ändå inte se 30dagar inne i System via kontrollpanelen, där står bara en 3:a.

Däremot om jag via kör skriver slmgr.vbs -dlv som exemplet på sidan, då ser man i rutan att där finns 29dagar kvar till aktivering.

Troligen är felet bara en vilseledande grafisk effekt :D

Föresten är det någon som vet hur man hittar info om när installationen gjordes?..kan inte se detta någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten är det någon som vet hur man hittar info om när installationen gjordes?..kan inte se detta någonstans

Starta ett kommandotolksfönster och skriv systeminfo, så ser du 'Original Install Date' med datum och klockslag.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då man kör via kommandotolken så kan nog datumet stämma (25/7-09)

Det lustiga i sammanhanget är att jag senast idag kunde använda W7 egentligen utan att de hade blivit riktigt spärrat.

Det är ju mer än 30 dagar :blink: Visserligen så märkte jag en ökad varning då jag loggade in nu senast men kunde ändå använda allting som det såg ut. Tyckte då att de kanske var bäst att köra kommandot för rearm så systemet inte hinner låsa sig totalt till nästa gång man loggar in.

När jag undersökte datumet i Windows mappen så visas det riktigt ursprungliga datumet ifrån 14Juli då MS skapade installationsmaterialet. Man ser alltså inte ens eget installations datum den vägen.

Ni ska ha många tack för hjälpen allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med Windows-katalogen var ju en riktigt dålig idé, jag hade också den 14 juli... Det har väl med att göra med att det ju är en image man lägger in snarare att installera fil för fil.

Systeminfo var ju ett bra kommando, där ser man ett och annat.

Jag provade tidigare med SIW men det programmet gick bet på detta.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med Windows-katalogen var ju en riktigt dålig idé, jag hade också den 14 juli... Det har väl med att göra med att det ju är en image man lägger in snarare att installera fil för fil.

Systeminfo var ju ett bra kommando, där ser man ett och annat.

Jag provade tidigare med SIW men det programmet gick bet på detta.

/G

Ingen fara odenxt :D

Jag fick ju iaf nyttig motion av & ge mig in i mapparna. När du sa tippset så trodde även jag att det fanns en chans till & hitta infon där.

Men tyvärr så är det datumet ifrån skivan som man hittar där.

Nästan lite dålig stil att man inte kan se installationsdatumet inne i System via kontrollpanelen. Det borde ju nästan stå där kan tyckas.

Kommer ihåg ifrån XP att man kan göra ett vattenmärke med all denna info & ha längst ner på skrivbordet

Versionsnummer & installationsdatum och servicepack. Kanske går att ordna även i W7.

Håller med om att systeminfon i kommandotolken var en bra idé, den hjälpte mig fram till rätt datum. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...