Gå till innehåll

Skypeproblem


Niclas

Recommended Posts

Hejhopp

Har W7 64 bitars

Och installerade Skype (senaste ver.) och datorn bara tvär nyper när jag startar upp Skype & loggar in

Blir tvungen att bryta strömmen....

Någon som varit med om det ?

Har 2 st ljudkort i datorn X-Fi och det inbyggda på MB:et

X-Fi är System Default.

Kan oxå säga att jag har 8 Gig i datorn.

/Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framgår inte om du kör Windows 7 RTM eller RC.

kör själv skype 4 10 166 på Windows 7 x64 utan problem, kan det vara så att det är ett drivrutinsproblem med ditt ljudkort kanske. du kan ju prova inaktivera det ena och prova, sedan växla med att inaktivera det andra och se om detta kan vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt integrerade ljudkort på modergortet tycker inte om de drivrutiner som finns på W7 rtm x64. Jag laddade ner en annan uppsättning från tillverkarens sida och efter det, har det inte blivit problem..peppar peppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man med sig inloggningsuppgifter, kontakter och konversationsloggar från installerad till portabel Skype?

Detta finns i C:\Documents and Settings\[Windows-användarnamn]\Application Data\Skype

Kör man portabelt, vill man ju ha allt i samma mapp…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man med sig inloggningsuppgifter, kontakter och konversationsloggar från installerad till portabel Skype?

Detta finns i C:\Documents and Settings\[Windows-användarnamn]\Application Data\Skype

Kör man portabelt, vill man ju ha allt i samma mapp

Vetetusan om det går med den metoden jag länkade till... kom på i efterhand att jag använder en gammal PortableSkype.exe (Portable Skype Launcher 2.0.0.76), som jag bara uppdaterar med nya skypeversioner. Kollar man i dokumentationen så verkar det som om den inte är tillåten. Utvecklaren hänvisar till PortableApps, som verkar ha lagt ner projektet, och jag minns inte längre var jag har fått tag på den här. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhopp

Har W7 64 bitars

Och installerade Skype (senaste ver.) och datorn bara tvär nyper när jag startar upp Skype & loggar in

Blir tvungen att bryta strömmen....

Någon som varit med om det ?

Har 2 st ljudkort i datorn X-Fi och det inbyggda på MB:et

X-Fi är System Default.

Kan oxå säga att jag har 8 Gig i datorn.

/Niclas

Hej Niclas!

Har Du inaktiverat ljudkortet på moderkortet? Ser att X-Fi är default. Annars så kan det bli en krock om båda ljudkorten är kopplade!

Bara en fråga!

Mvh// sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Niclas!

Har Du inaktiverat ljudkortet på moderkortet? Ser att X-Fi är default. Annars så kan det bli en krock om båda ljudkorten är kopplade!

Bara en fråga!

Mvh// sunshine

Hej

Nope har båda aktiva då jag använder båda

Inbyggda för System ljud & spela musik

x-Fi för spel

eller om det var tvärtom :)

Har även kollat efter nya drivisar (SoundMAX) men det finns inga på ASUS

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...