Gå till innehåll

Windows 7 RTM


DAson

Recommended Posts

Tänkte fråga en sak om Windows 7 RTM, innehåller det några drivrutiner för Grafikkort och Moderkort eller måste jag installera dessa efter? Frågar er som vet mer om Windows 7 RTM.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt specifikationen i din profil... Grafikkortet kommer att installera drivrutiner (efteråt i Windows Update iallafall) och säkert flertalet av drivrutinerna till moderkortet. Se till att ha skivan till moderkortet framme eller nya vistadrivisar nerladdade från tillverkaren.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad ska jag svara på det?

Med RC har ett lika fungerande system lagligt till nästa sommar. Dock inga uppdateringar kommer finnas...

RTM däremot är ju smidigare och aningen rappare och har färre buggar (även om de har varit få från början)... men förädringarna får du kanske överväga om du INTE har en laglig nyckel...

Windows 7 RTM i sig själv är underbart... värt varenda minut framför datorn. Personligen har jag inte haft ett enda problem med RTM överhuvud taget. Klockrent.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många drivrutiner följer med Windows 7 och om dom inte finns där finns många nya och uppdaterade drivrutiner på Windows Update.

Genom att köra Windows 7 Upgrade Advisor kan du snabbt ta reda på vilka drivrutiner som du behöver ta hem från annat håll, se http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1B544E90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka er om att testa Windows 7 RTM och att den är rapp det märks för, efter omstart av installation av ett antivirusprogram givk snabbt som sjutton att starta om Windows. Vilken version har ni av Windows 7 RTM, det kanske ni inte får säga.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka er om att testa Windows 7 RTM och att den är rapp det märks för, efter omstart av installation av ett antivirusprogram givk snabbt som sjutton att starta om Windows. Vilken version har ni av Windows 7 RTM, det kanske ni inte får säga.

//DAson

Det finns väl bara ett bygge av RTM... Eller med version menar du Enterprise, Home, Ultimate osv?

Kör själv Windows 7 Ultimate Svensk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din version av Windows 7 hämtad från nån premuration hos Microsoft eller? Windows 7 RTM som jag har installerad är inte Ultimate utan Professional heter den och det är en engelsk version jag har.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din version av Windows 7 hämtad från nån premuration hos Microsoft eller? Windows 7 RTM som jag har installerad är inte Ultimate utan Professional heter den och det är en engelsk version jag har.

//DAson

Precis som Manneman så har jag Windows 7 Ultimate (RTM) installerad på mina maskiner. Men inte svensk utan engelsk. Vi som var med i svenska betatestningen fick möjlighet att ladda ner en gratiskopia av RTM på svenska. Jag har dessutom en prenumeration på Technet och kör därför den engelska versionen. Det förvånar mig att du har W7 Professional som du säger vara RTM. Kanske du valde vid installationen att det var Professional som du skulle installera?

Hoppas i alla fall att du fått ner alla drivrutiner som du saknade förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur jag ska förklara detta för den kommer från en så kallad jag vet inte om jag får skriva det här ordet i forumet eftersom jag kan bli utslängd från AlltomXP kanske.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur jag ska förklara detta för den kommer från en så kallad jag vet inte om jag får skriva det här ordet i forumet eftersom jag kan bli utslängd från AlltomXP kanske.

//DAson

Det är okey att vara hur ärlig som helst... så länge du inte länkar till piratgodset, eller uppmanar till lagbrott. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft meddelade igår att företaget kommer att släppa den största uppdateringen i företagets historia på tisdag nästa vecka. Det är också första gången Microsoft släpper en uppdatering för Windows 7.
http://www.idg.se/2.1085/1.258605/microsoft-slapper-annu-en-monsteruppdatering

Inga uppgifter om exakt vilka uppdateringar är på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack det var skönt o höra det ska lova o va tyst om vart Windows 7 RTM kommer ifrån det lovar jag. Windows 7 RTM är det sista Windows jag testar o sen så blir det inget mer för min del.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack det var skönt o höra det ska lova o va tyst om vart Windows 7 RTM kommer ifrån det lovar jag. Windows 7 RTM är det sista Windows jag testar o sen så blir det inget mer för min del.

//DAson

Det sista du testar? Varför det? Du ska väl inte gå över till Mac? :P

Samma som PerBear så fick jag en retail som tack för hjälpen av Microsoft...

Du är ett föredöme vad gäller ödmjukhet i dina inlägg... och visst får du prata om vad du har för Windows oavsett licens eller inte. Som ovanstående talare påpekar så är det ok så länge du inte länkar vidare eller inlägg HUR du gjort osv.

Ha en bra kväll!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge får jag ha denna Windows version som jag har för det står inte nånstams på hur länge jag får ha denna Windows 7 RTM. I About Windows så står det inget om vilket datum Windows 7 Professional går ut som det gör på Windows 7 RC. Visste du att det är Build 7600 nu. Jag skojade att Windows 7 RTM var det sista jag testade!?! Och en annan sak Minnes-visningen i Systemproperties syns nu i denna Windows utgåva det gjorde den inte i Windows 7 RC Ultimate när jag testade den sist.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 RTM är ju "final"... så det står inget utgångsdatum om du inte kör 30-dagars testperiod förstås. Så just nu kommer du kunna köra ditt Windows 7 tills Microsoft släpper någon uppdatering för att sticka hål på de som inte har en äkta licens...

Det du kan göra är att högerklicka på Den Här Datorn (My Computer på Engelska versioner) och välja egenskaper. Längst ner står status för ditt Windowsexemplar... huruvida den är aktiverad eller inte.

Javisst är RTM är Build 7600... "Windows Version 6.1 (7600)" för att vara exakt..

Minnesvisningen var EN av de buggar som rättades till... själv upplevde jag den inte i RC, men jag har hört att det förekom.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...