Gå till innehåll

Bra att ha...


Recommended Posts

God morgon!

När man är inne och söker på Webben, många gånger hamnar man på sidor som är skrivna på Engelska. Nu är det ju så att jag inte är så bra på Engelskan, utan får väl gissa sig till en del ord, visst är det så att teknisk Engelska är lite svårt.

Nu till det jag tycker är bra:

Efter att ha Googles verktygsfält/toolbar installerat, så är det en stor hjälp med översättningen då man kommer till en sida som har ett annat språk. Jag vet att många lider med mej, att inte kunna översätta och förstå allt. Så jag kan verkligen rekommendera att installera Googles verktygsfält/toolbar. Underlättar mycket för vi som är dåliga på Engelskan.

Översättningen finns för de flesta språk, om jag inte minns fel.

Mvh// Sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att många lider med mej, att inte kunna översätta och förstå allt. Så jag kan verkligen rekommendera att installera Googles verktygsfält/toolbar. Underlättar mycket för vi som är dåliga på engelska.

Översättningen finns för de flesta språk, om jag inte minns fel.

Mvh// Sunshine

Jo, ett bra hjälpmedel. Det man dock BÖR vara medveten om är att översättningen inte är hundraprocentig grammatikalisk. Översättningstjänsten är som en första hjälp att förstå vad texten på sidan handlar om. Det sitter alltså ingen skåning eller norrlänning bakom sidan och gör översättningen till helt korrekt svenska (eller något annat språk heller). Därför bör man inte helelr planka en sådan översatt sida och klistra in den i ett skolarbete till exempel utan att läsa igenom texten noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Äntligen fått google verktygsfält, tidigare strulat så mycket vid flera försök att ha google i webbläsaren, att jag avinstallerat, nu valde jag till google då jag installerade nåt från adobe och yes, enda var att comodo vid 4 tillfällen då jag öppnade webbläsaren dök upp och snodde ett påstått virus.Nu får jag hjälp lätt med svensk stavning plus att jag kan skicka medelanden till mina engelska vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...