Gå till innehåll

Bilder från kameran till datorn


Recommended Posts

Du saknar nog bara drivrutiner till kortläsaren. Kolla på datorns hemsida efter drivare till W7.... finns det inte kan du prova med vista-drivare.

Det har inte med att göra att jag har ju inget speciellt photoprogram i datorn, bara det som finns, mina bilder.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte med att göra att jag har ju inget speciellt photoprogram i datorn, bara det som finns, mina bilder.

LB

Njae... visst kan man använda fotoprogram, men det går lika bra att öppna minneskortet i "Den här datorn" och bara kopiera över bilderna dit du vill... dra och släpp t.ex! Minneskortet visar sig som en disk i Dator... förutsatt att du har drivrutiner till kortläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen speciell kortläsaren, tidigare stoppade jag in det i datorn, finns det speciella kortläsare att koppla till USB uttaget ?

LB

Alltså... stoppar du in kortet i datorn, så har du en inbyggd kortläsare.... inget ovanligt alls! Den behöver dock fortfarande drivrutiner för att fungera. stoppa in kortet och kolla i "Dator"... vem vet, det kanske redan är installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det funkar inte.

Räcker det med att köpa en kortläsare som man kopplar in i usb kontakten, räcker det med dom eventuella drivrutiner som sitter i kortläsaren, för det är välan drivrutiner i dom ??

Har sett att det finns minneskortläsare som ser ut som ett USB minne, som man sticker in minneskortet i, sedan borde man välan kunna tanka in dom i datorn.

Tittade på några kortläsare, som var kompatibla med vista,kanske fungerar dom.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det funkar inte.

Räcker det med att köpa en kortläsare som man kopplar in i usb kontakten, räcker det med dom eventuella drivrutiner som sitter i kortläsaren, för det är välan drivrutiner i dom ??

Har sett att det finns minneskortläsare som ser ut som ett USB minne, som man sticker in minneskortet i, sedan borde man välan kunna tanka in dom i datorn.

Tittade på några kortläsare, som var kompatibla med vista,kanske fungerar dom.

LB

Det finns full uppsättning drivrutiner för Windows 7, till den dator som du har angett i din signatur. Jag valde 32-bitars, eftersom jag misstänker att det är vad du har installerat. Drivrutinen för kortläsaren heter "JMB38X Card Reader Host Controller Driver" och finns på nedanstående sida. På samma sida finns även övriga drivrutiner för Windows 7 (32bit), till din dator. Även diverse specialprogram från HP.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=en&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3889064

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Tack, Tack

Nu fungerar det, jag är mycket imponerad av din kunskap, fantastiskt.

Ursäkta dom tjatiga frågorna,återigen du med flera är verkliga klippor som ställer opp.

Lasse B

Kolla nu igenom hur det ser ut i Enhetshanteraren... hittar du några gula markeringar där, så hämtar du drivrutiner på sidan jag länkade till. När alla gula markeringar är borta har du också alla drivrutiner du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla nu igenom hur det ser ut i Enhetshanteraren... hittar du några gula markeringar där, så hämtar du drivrutiner på sidan jag länkade till. När alla gula markeringar är borta har du också alla drivrutiner du behöver.

Det var bara en gul markering.

Det stod okänd enhet.

Enhetstyp: Andra enheter

Tillverkare: Okänd

Plats: PCI Bus

Man kunde trycka på uppdatera, men den kunde inte hitta någon uppdatering till detta, men det mestaverkar fungera nu.

Jag klickade på en flik där det stod: Mer information.

Där stod det att inga drivrutinsfiler behövs eller har lästs in för den här enheten ( Kod 28 )

På fliken värde stod det:ACPI\HPQ0004.

Man kunde avinstalera eller inaktivera denna, skall man gör det eller bara låta det vara.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara en gul markering.

Det stod okänd enhet.

Enhetstyp: Andra enheter

Tillverkare: Okänd

Plats: PCI Bus

Man kunde trycka på uppdatera, men den kunde inte hitta någon uppdatering till detta, men det mestaverkar fungera nu.

Jag klickade på en flik där det stod: Mer information.

Där stod det att inga drivrutinsfiler behövs eller har lästs in för den här enheten ( Kod 28 )

På fliken värde stod det:ACPI\HPQ0004.

Man kunde avinstalera eller inaktivera denna, skall man gör det eller bara låta det vara.

LB

Jag tycker du kan låta det vara som det är... tills det dyker upp något som inte fungerar. Då vet vi bättre vilken drivrutin det är som saknas. Det kan hända att det är någon funktion som du aldrig använder eller har någon nytta av.

Däremot ser jag att dom släppt en ny BIOS-version för just Windows 7... frågan är om du vågar dig på en BIOS-uppgradering. Kanske bäst att vänta och se, ifall allt fungerar eller om det blir något krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du kan låta det vara som det är... tills det dyker upp något som inte fungerar. Då vet vi bättre vilken drivrutin det är som saknas. Det kan hända att det är någon funktion som du aldrig använder eller har någon nytta av.

Däremot ser jag att dom släppt en ny BIOS-version för just Windows 7... frågan är om du vågar dig på en BIOS-uppgradering. Kanske bäst att vänta och se, ifall allt fungerar eller om det blir något krångel.

Allt verkar fungera, vad kan hända om man instalerar den ??

Vilken är det i så fall.Kommer det att eventuellt att funka bättre med den uppdateringen ?

Eller skall jag låta det vara.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt verkar fungera, vad kan hända om man instalerar den ??

Vilken är det i så fall.Kommer det att eventuellt att funka bättre med den uppdateringen ?

Eller skall jag låta det vara.

LB

Det är alltid en viss risk med BIOS-uppgraderingar... det KAN i värsta fall gå åt skogen så att datorn blir obrukbar. Kan väl säga att det har aldrig hänt mig... men man vet ju aldrig.

I ditt fall kan man läsa att uppgraderingen innehåller en hel del rätt allvarliga fixar. Jag skulle nog faktiskt rekommendera en uppgradering, för att slippa framtida problem med datorn.

Bestämmer du dig för att köra uppgraderingen så laddar du ner sp45765.exe från nedanstående länk, och stänger ner alla öppna program, inkl. webläsare, innan du klickar igång filen. Sen är det bara att följa instruktionerna som kommer upp... efter omstarten som sker automatiskt är det klart.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-76828-1&lc=en&dlc=sv&cc=se〈=sv&os=4062&product=3889064

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid en viss risk med BIOS-uppgraderingar... det KAN i värsta fall gå åt skogen så att datorn blir obrukbar. Kan väl säga att det har aldrig hänt mig... men man vet ju aldrig.

I ditt fall kan man läsa att uppgraderingen innehåller en hel del rätt allvarliga fixar. Jag skulle nog faktiskt rekommendera en uppgradering, för att slippa framtida problem med datorn.

Bestämmer du dig för att köra uppgraderingen så laddar du ner sp45765.exe från nedanstående länk, och stänger ner alla öppna program, inkl. webläsare, innan du klickar igång filen. Sen är det bara att följa instruktionerna som kommer upp... efter omstarten som sker automatiskt är det klart.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-76828-1&lc=en&dlc=sv&cc=se〈=sv&os=4062&product=3889064

Gjorde som du sa, kom några svarta rutor däe det hände något, fick frågan om jag ville uppdatera gjorde det.

Däremot startade datorn ine om, utan denstannade sen fick jag sätta på den igen, men det funkar.

Kan man någonstans se att den nya versionen, att det är på plats ??

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man någonstans se att den nya versionen, att det är på plats ??

Ja... skriv systeminfo i startmenyns sökfält och klicka på "Systeminformation" som kommer upp i listan...Eller leta upp det i kontrollpanelen. Där finns versionsnummer och datum på BIOS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara en gul markering.

Det stod okänd enhet.

Enhetstyp: Andra enheter

Tillverkare: Okänd

Plats: PCI Bus

Man kunde trycka på uppdatera, men den kunde inte hitta någon uppdatering till detta, men det mestaverkar fungera nu.

Jag klickade på en flik där det stod: Mer information.

Där stod det att inga drivrutinsfiler behövs eller har lästs in för den här enheten ( Kod 28 )

På fliken värde stod det:ACPI\HPQ0004.

Man kunde avinstalera eller inaktivera denna, skall man gör det eller bara låta det vara.

LB

ACPI\HQ0004 borde vara drivrutinen för HP 3D DriveGuard.

Citat "HP 3D DriveGuard skyddar datorns hårddisk mot stötar och slag med en accelerometer med tre mätaxlar som upptäcker eventuella plötsliga rörelser och vidtar skyddsåtgärder så att dina kritiska data skyddas medan du är på rörlig fot"

Leta reda på din dator hos HP och ladda ner de senaste drivrutinerna.

Till min HP behövde jag drivrutiner för JMicron kortläsare, ENE CIR (Infrared Reciever), Validity Fingerprint Reader

och just HP 3D Driveguard för att få bort alla flaggor i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sista frågan datumet var ju 2009-10-06 stämmer det ??

LB

Datum är troligen tillverkningsdatum för bios... på hemsidan står det Released: 2009-10-20, så det kan du bortse ifrån. Det viktiga är versionsnummret, F.55 A... och det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petitess kanske, det står bara 55 inte A, men det har kanske ingen betydelse.

Som du förstår så oroar man sig förmycket kanske, jag litar på dig väldigt mycket.

Funderade bara när det inte i systeminfo fanns med ett A, men F 55 står det ju.

Ha en bra kväll

Tackar du är en klippa

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petitess kanske, det står bara 55 inte A, men det har kanske ingen betydelse.

Som du förstår så oroar man sig förmycket kanske, jag litar på dig väldigt mycket.

Funderade bara när det inte i systeminfo fanns med ett A, men F 55 står det ju.

Ha en bra kväll

Tackar du är en klippa

LB

Nej det är rätt version... det slarvas troligen lite med märkningar och uppdateringar bara.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...