Stim Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Inte för jag brukade använda det men finns inte det i W7? Letade lite men hittade inget. Ni vet Windows Flip 3D som kom med Vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Jodå... samma som i Vista. Windowstangenten och Tabben.... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 15, 2009 Author Share Posted November 15, 2009 Där var den ju! Vet du var ikonen för den finns? Har för mig Vista hade nån icon för det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Det har du rätt i... den har jag aldrig sett i W7. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Genvägen ni tänker på, är troligen "Växla fönster", och den finns i "Quick Launch"-mappen! Det har aldrig funnits någon ikon/genväg till 3D-flip... varken i Vista eller W7. Däremot kan man tillverka en själv om man vill! Högerklicka på skrivbordet och välj Nytt/Genväg... klistra in "C:\Windows\System32\rundll32.exe dwmapi #105" och tryck Nästa. Döp genvägen till något lämpligt och verkställ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Det var en jäkligt smart funktion. Hade jag nu bara vetat om den under alla dom åren jag jag körde Vista så hade det varit ännu bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 16, 2009 Author Share Posted November 16, 2009 Jag hittade de genvägarna igår och de finns att hitta bland annat under C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch C:\Users\ditt användarnamn\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch "Switch between windows" heter den visst och "Show desktop" finns även den under samma mapp. "Show desktop" känns onödigt numera då i W7 har en knapp längst ut till höger vid klockan och som gör samma sak. På tal om Quick Launch går inte det att välja i W7? Konstigt i så fall då eftersom Quick Launch mappen tydligen finns kvar i Windows. Har letat men hittar ingenstans att välja. I Vista och XP kunde man ju enkelt markera det under taskbar and startmeny properties (eller vad det nu hette) men den möjligheten verkar inte finnas i W7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Hittade det här om Quick Launch i Windows 7. http://www.sevenforums.com/tutorials/888-quick-launch-enable-disable.html Flip 3D som icon i Windows 7. http://www.sevenforums.com/tutorials/2694-switch-between-windows-flip-3d-shortcut.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 16, 2009 Author Share Posted November 16, 2009 Sådär har jag redan gjort men det är märkligt att man tydligen tagit bort så att man inte kan markera om man vill ha det eller inte och samtidigt låtit Quick Launch mappen ligga kvar i systemet. Den klassiska startmeny går ju inte heller välja på längre vilket är synd. Har dock löst det på ungefär samma sätt som med Quick Launch, bara att ladda in "Start Menu" mappen istället C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu Eller om man bara vill ha "program menyn" C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts