Gå till innehåll

Play-kanaler nu integrerade i Media Center


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Finns Windows Media Center i XP? Kan inte minnas det men i Vista och i W7.

Även om jag själv inte gillar WMC speciellt mycket och tycker det mesta är en röra av allting, designen, upplägget, prestandan osv. osv. så känns det som prestandan i WMC blivit något bättre i W7. Tilläggas skall dock att det är en ytterst liten skillnad och prestandan kan i princip lika gärna bero andra saker i W7 än att det kanske är WMC som ändrats om med något.

WMC, i all ära men tycker personligen de gott kan ta bort det med en eventuell nästa versionen av Windows.

Den är jag helt med på, låt WMC vara ett tillägg och för guds skuld vässa till eländet så det går att använda rationellt.

Bild och ljud är superb, men herrejisses va krickigt att manövrera runt i programmets faciliteter.

Där har nog MS en uppgift att ta sig an och jag tror att det nog är möjligt då bottenplattan är utmärkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är jag helt med på, låt WMC vara ett tillägg och för guds skuld vässa till eländet så det går att använda rationellt.

Bild och ljud är superb, men herrejisses va krickigt att manövrera runt i programmets faciliteter.

Där har nog MS en uppgift att ta sig an och jag tror att det nog är möjligt då bottenplattan är utmärkt...

De gånger jag tittar på kanalerna så har jag för det mesta nästan alltid andra flikar öppna samtidigt och slösurfar. Detta är också en grej jag ser WMC som inte speciellt användbart för min egen del. Enda gånger det inte sker är om program, fakta eller vad man nu ska titta på är väldigt spännande. Annars blir det mest en hel del växlande mellan öppna flikarna.

MS får jobba mer med WMC för göra det mer användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt från början men fick kritik för det.

XP har denna funktion, bara öppna IE gå på hemsidan ex. tv3 play så enkelt utan att installera något bara fortsätta o titta, mycket snabbare o enklare , för er som tycker detta är krångligt .

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt från början men fick kritik för det.

XP har denna funktion, bara öppna IE gå på hemsidan ex. tv3 play så enkelt utan att installera något bara fortsätta o titta, mycket snabbare o enklare , för er som tycker detta är krångligt .

:P

Naturligtvis har XP denna funktion... ALLA operativsystem har det så länge man har en internetuppkoppling och en webbläsare. Hela poängen med Media Center är ju att det är integrerat med ett trevligt gränssnitt. Framförallt är det ju användbart om man har TV´n kopplad med datorn. Precis som dig använde jag direktuppspelning i webbläsaren innan jag kom på fördelarna med Media Center... och mina ungar använder det fortfarande via sina webbläsare, direkt i datorn.

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...