Gå till innehåll

Play-kanaler nu integrerade i Media Center


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Jag fick tips idag från Magnus Simonsson om att det finns ett underbart tillägg till Media Center som gör det möjligt att se på SVT Play, TV3 Play osv direkt i Media Center. Otroligt smidigt måste jag säga! :)

http://www.alltomxp.se/windows-7/19-windows-7/1012890-play-kanaler-nu-i-media-center.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick tips idag från Magnus Simonsson om att det finns ett underbart tillägg till Media Center som gör det möjligt att se på SVT Play, TV3 Play osv direkt i Media Center. Otroligt smidigt måste jag säga! :)

http://www.alltomxp.se/windows-7/19-windows-7/1012890-play-kanaler-nu-i-media-center.html

å men orka :):P, det finns juh alla de här bara genom gå in på deras hemsida och kolla på nätet även med win98 , xp, och vista....

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Praktisk grej. Nästan så man blir lite sugen på att använda Media Center, om det inte varit för att det drar igång min grafikkortsfläkt på max så man knappt kan höra ljudet i filmerna. Så krävande kan det väl inte vara att spela upp en dålig lågupplöst SVT stream jämfört med 1080p filmer som går utan problem i Media Player Classic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis,

Vet du varför man inte har funktionen för direktuppspelning också i Media Center (som man har i Media Player)? Antalet nätverksanslutna TV-apparater ökar kraftigt och jag hade gärna spelat upp Play-kanalerna direkt på min TV.

Mvh

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat mediacenter i Vista & Win 7 som jag har nu och anser programmet oanvändbart.

Mediacenter är så tungrodd att man kan tro det är skrivit på nittiotalet, det är förbundet med ett oändligt antal musklick att utföra ändringar och om man börjar laborera med kanaler förloras tidigare inställningar direkt, dessutom är CPU & minnesförbruk i den högre skolan och MC kan inte ens hämta programguiden för mitt område (Norra Skåne) eller för något annat område heller.

Jag har ett Terratec USB-hybrid kort som mediacenter hittar, men mediacenter hittar enbart åtta av tio kanaler, de två sista får jag skriva in manuellt, jag vill påpeka att båda PowerCinema och kortets medföljande software Terrated Home Cinema hittar allt direkt, Terratecs ändå kring 20 frekvenser att välja på!

Bara en sak som att jag idag villa spela in ett program från TV4-sport (kanal 7 på min uppsättning) resulterade i att M;C inspelade TV4 (kanal 4) och jag inställde allt korrekt, det stod ändå i "inspelade program" rätt kanal mv, vilken joke...

Sånt är helt uppåt väggarna och Microsoft bör snarast se över det programmet, jag skulle då aldrig investera i en MediaCenter PC där vilade på det programmet, för större retningsmoment får man leta efter.

Så Mediacenter får jag tyvärr kassera på grund av programmets många brister, även jag tycker bild och ljud är bra.

Gör om och gör rätt MS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad behöver man för att få igång kanalerna? Jag har W7 ultimate där Windows Media Center är förinstallerad. Har installerat detta men ser inga kanaler någonstans. Var och hur navigerar man till kanalerna?

Windows Media Center innehåller annars mest bara saker man ska logga in på osv så det här med kanalerna kanske kan vara nåt att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad behöver man för att få igång kanalerna? Jag har W7 ultimate där Windows Media Center är förinstallerad. Har installerat detta men ser inga kanaler någonstans. Var och hur navigerar man till kanalerna?

Windows Media Center innehåller annars mest bara saker man ska logga in på osv så det här med kanalerna kanske kan vara nåt att ha.

Du måste ha ett TV-kort, endera internt eller externt. MediaCenter hittar de flesta kort utan problem.

Vad jag anser vara ett problem med MC är att programmet är otympligt och manövreringen omständlig och dryg, plus lite annat som jag beskrev ovan.

Det Stenis omtalade med "play-kanaler" får du genom ett tillägg du laddar ned och då finns de i menuen "extra" vad jag minns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tv kort har jag inget så då sket det sig. Behöver jag det även med stenis play-kanaler eller?

Har som sagt installerat men ser inga kanaler.

Håller med dig angående MediaCenter och ännu värre var det i Vista som var hur trög som helst. Tycker den är något snabbare med w7 men fortfarande en röra och riktigt segt ibland beroende på vad man klickar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard när jag ska installera står det C:\Program Files\Media Center Plugin\Playkanaler\

Ska jag inte installera där? Har installerat där tidigare men fungerade som sagt inte. Kanske ska installeras på nån annan "adress"?

Så ligger det hos mig och mitt funkar... Letar du på rätt ställe inne i Media Center? Under rubriken Program ligger Playkanaler efter installation

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tackar, ska kolla det men ser inte något program. Ska det finnas "program" i Media Center eller menar du nån annanstans? När jag startar Media Center ser jag bara Extras library och extras gallery på förstasidan. Hur klickar man sig fram till kanlerna därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tackar, ska kolla det men ser inte något program. Ska det finnas "program" i Media Center eller menar du nån annanstans? När jag startar Media Center ser jag bara Extras library och extras gallery på förstasidan. Hur klickar man sig fram till kanlerna därifrån?

Så, hur navigerar jag mig fram till kanalerna i Windows Media Center? Hittar verkligen ingenstans där det står programs eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då frågan för mina problem lyst med frånvaran så har beslut tagits med att helt enkelt avinstallera tillägget och numera kasstad i papperskorgen.

Har inte haft problem med att kika på kanalerna i webbläsaren tidigare så att återgå tillbaka till det känns inte som något problem. Kul dock att det finns detta tillägget som någon tagit sig tid med att skapa för den som har mer behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns Windows Media Center i XP? Kan inte minnas det men i Vista och i W7.

Även om jag själv inte gillar WMC speciellt mycket och tycker det mesta är en röra av allting, designen, upplägget, prestandan osv. osv. så känns det som prestandan i WMC blivit något bättre i W7. Tilläggas skall dock att det är en ytterst liten skillnad och prestandan kan i princip lika gärna bero andra saker i W7 än att det kanske är WMC som ändrats om med något.

WMC, i all ära men tycker personligen de gott kan ta bort det med en eventuell nästa versionen av Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...