Gå till innehåll

Biblioteket


Jack Bauer

Recommended Posts

när man använder sök funktionen i w7, så får man ju inte alltid upp det man söker efter.

hittade detta på ms hemsida:

"Varför kan jag inte söka eller sortera filer i en mapp som jag nyligen inkluderat i ett bibliotek?

Om du nyligen lagt till en mapp från en icke-indexerad plats (till exempel en extern hårddisk eller ett nätverk) i ett bibliotek,

och den innehåller ett stort antal filer, kan det ta lite tid innan filerna har lagts till i bibliotekets index.

Under indexeringsprocessen kan sökningar och filsorteringar verka ofullständiga"

då jag har en massa film,musik och bilder på en extern hårddisk,så vore det bra om man kunde få hjälp med detta.

har all musik,alla bilder och alla filmer på en extern hårddisk.

detta vill jag skall komma upp när jag använder sökfunktionen i windows 7.

hur får jag till det?

jag får bara upp vissa låtar från t ex en artist,men jag vill ju få upp hela mappen med alla låtar från den artisten.

söker jag på t ex Lady Gaga, så får jag upp förslag på låtar som finns med henne.

men om jag vill lyssna på ett nyligen tillagt album med henne,eller hela mappen med alla låtarna går det inte som jag vill.

hur löser jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett snabbt svar funkar inte..

Det går inte att indexera nätverksdiskar i Windows 7... som standard. Det finns däremot sätt att kringå systemet lite under förutsättning att du har tillräckligt stort utrymme på din hårddisk för att lagra en indexeringscache.

Du måste göra dina filer på nätverksdisken tillgängliga offline, när du gjort det, kan du högerklicka och lägga till disken i indexeringen, under förutsättning att din version av W7 stöder indexering av nätverksdiskar... inte alla gör det.

Hoppas att det klarnat lite.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...