Gå till innehåll

Startmenyn och aktivitetsfältet, modda hur?


Unpoor

Recommended Posts

personligen tycker jag startmenyn är helt kass, vill ha XP varianten istället, och även aktivtetsfältet suger..

personligt alltså..

ta en sak som att det inte finns någon IE knapp kvar när man har IE öppet..

snabbknappar på aktivitetsfältet har bara en rad..

startmenyn listar inte alla program utan man måste klicka eller hovra med musen för att öppna..

eller scrolla för att se alla installerade prg..

mm .. går det att ändra..

MSN tex. tar 2 platser på aktivitetsfältet.. varför?

vill inte ha den där alls.. bara ikonen nere vid klockan.. systray..

nää gillar inte alls startemenyn och aktivetetsfältet.. men som sagt.. går det att ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår dig rätt så gör som http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20092-sortera-i-programmenyn/page__view__findpost__p__144596 gällande aktivitetsfältet.

Använd "Sort all programs menu by name" för slippa att öppna fönster grupperar sig.

Kör messenger i compatibility Windows Vista (servicepack 2) för slippa den där extra fönstret.

Så här ser aktivitetsfältet ut hos mig nu efter lite anppasningar

post-8236-1259185724,55_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att csmenu och killer fixar mina önskemål men det är tråkigt att med alla onödiga vägar att öppna allt överallt ifrån,

det finns dom som jag som vill ha ett enkelt os.. inte 90 tusen funktioner hur man när kontrollpanelen.. ``???

inte för att jag inte kan utan för att jag inte vill ha massor med extralullul..

en gameburk tex. vill man ha så clean som möjligt.. inte 20 vägar till allt skit som aldrig används..

enkelheten i pc verkar försvinna.. varför ska ett program som installeras hamna på 3-4 ställen plus ett par hundra rader i registry?

tänk va smutt om ett program man lessnat på endast behöver raderas.. katalogen alltså.. för som vanligt har ju uninstallern craschat..

(vet att programmakaren bestämmer det till viss del).

nää enklare pc tror jag skulle sälja bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller fullständigt med dig, och jag önskar också stilrent system men tyvärr får vi nog se allt mer av massa lulllull med tiden. Mycket av detta beror främst tror jag på att när "ny" produkt kommer ut (nya OS) så vill man att det skal synas att det är nytt för blotta ögat för den stora skaran av vanliga användare som främst regerar på, och kanske inte enbart bakomliggande med koder och dylikt.

Detta märks tydligt i MS marknadsföring när de ska försöka locka kunder. Inför W7 skyltar de till exempel med touchscreen, de där miniatyrerna för öppna fönster, nya skrivbords teman, nya bakgrunds bilder osv. Fint, men vem bryr sig, man vill ju ha så rent och enkelt som möjligt.

Ska bli intressant med en eventuell nästa OS och hur den kommer att se ut för den grafiska och designmässiga biten kommer man kanske inte så mycket längre med. Detta känner de kanske redan på sig och för komma med något som syns för blotta ögat för den stora skalan av användare i sin marknadsföring så finns det kanske risk för ytterligare en massa lulllull i nästa OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Live Messenger som i Vista eller XP? C:\Program\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe Högerklicka på denna och kör den i kompabilitetsläge för Vista. Så! Nu ligger den vid klockan som tidigare!

Manneman

man skall alltså stänga ner allt som har med Msn att göra och sedan starta så som du säger?

EDIT: Det funkade hehehe

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...