Gå till innehåll

Filmer på YouTube bryts


-64

Recommended Posts

Jag tittar ofta på musikvideor på YouTube. Häromdagen kom en uppmaning att att uppgradera Microwave Flash (heter det så?), och det krävdes i och för sig för att se den film jag hade valt. Så jag gjorde det. Men nu händer det var och varannan gång att filmen stannar mitt i uppspelningen. Datorn hinner alltså inte läsa in snabbare än den spelar upp. Jag sätter det i samband med uppgraderingen, för det har inte hänt tidigare i denna datorn. Är detta något som ni andra känner igen?

Jag har själv ett "motargument" mot att åtgärda och ändra på något. Det är att datorn är så ny, ca 2 månader, så jag väntar på Win 7, som ingick i köpeavtalet. Och det bör komma vilken dag som helst. En CD på posten. Kan jag hoppas på att med en nyinstallation, så kommer jag att slippa problemet?

Jag har bredband på optofiber så jag har alltså högsta hastighet på uppkopplingen. 94 MB/sek brukar det ligga på enligt TP-test. Och datorn är som sagt, ny. En Dell Studio 415.

Skall jag uthärda till Win 7 har kommit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar ofta på musikvideor på YouTube. Häromdagen kom en uppmaning att att uppgradera Microwave Flash (heter det så?), och det krävdes i och för sig för att se den film jag hade valt. Så jag gjorde det. Men nu händer det var och varannan gång att filmen stannar mitt i uppspelningen. Datorn hinner alltså inte läsa in snabbare än den spelar upp. Jag sätter det i samband med uppgraderingen, för det har inte hänt tidigare i denna datorn. Är detta något som ni andra känner igen?

Jag har själv ett "motargument" mot att åtgärda och ändra på något. Det är att datorn är så ny, ca 2 månader, så jag väntar på Win 7, som ingick i köpeavtalet. Och det bör komma vilken dag som helst. En CD på posten. Kan jag hoppas på att med en nyinstallation, så kommer jag att slippa problemet?

Jag har bredband på optofiber så jag har alltså högsta hastighet på uppkopplingen. 94 MB/sek brukar det ligga på enligt TP-test. Och datorn är som sagt, ny. En Dell Studio 415.

Skall jag uthärda till Win 7 har kommit?

Har samma bekymmer som du och har haft det på youtube(varje dags användare där) sen 3-4 dagar tillbaka. Vet ej om något med flash eller vad det är uppdaterats men det bryts ofta och det gjorde det inte förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet heter Adobe Flash Player.

Det är mycket vanligt med webbsidor som försöker installera skadliga program i datorn genom att se ut som en YouTube-sida och säga att Flash måste uppdateras, men när man klickar på länken för att uppdatera Flash så installeras i stället ett skadligt program, t ex ett spionprogram som stjäl lösenord eller ett program som skickar spam. Lämpligt att kolla upp datorn med Malwarebytes Anti-Malware eller a-squared Free.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...