Gå till innehåll

Vilka spel klarar min dator?


Jack Bauer

Recommended Posts

Eftersom jag nyligen införskaffat en ny dator, så blev jag helt plötsligt sugen på att börja spela igen.

men jag undrar vad som krävs av datorn?

nu är jag inte på jakt efter de allra senaste spelen,men dessa är jag sugen på att lira:

world of warcraft.

diablo 2 & 3

kommer dessa att fungera tillfredsställande utan att det "laggar" alltför mycket?

Har ju även mycket ram som jag tycker borde hjälpa till en del,samt ett hyfsat grafikkort.dock inbyggt.

den har fått 748 poäng i benchmark-programmet 3d-mark ´06. är det bra ?

min dator är denna:

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-emachine-e725-windows-7-premium/1968700/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga... men WoW borde du kunna köra ganska bra. Som tagits upp i en tidigare tråd så är det bara att testa gratis i 10 dagar.

Hmmm... ditt benchmark är ju inget vidare, men det betyder inte automatiskt att den kommer att vara "dålig" för spelande. Det finns mer specifika Benchmarkversioner för olika typer av datorer. Bärbara har sin egen version. Hur detta påverkar slutresultatet vet jag inte. Här ser du de olika versionerna av Becnhmartesterna: http://www.futuremark.com/benchmarks/

Min son har ett benchmark på över 10 000 på en maskin som inte håller med dagens mått vad gäller hårdvara.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga... men WoW borde du kunna köra ganska bra. Som tagits upp i en tidigare tråd så är det bara att testa gratis i 10 dagar.

Hmmm... ditt benchmark är ju inget vidare, men det betyder inte automatiskt att den kommer att vara "dålig" för spelande. Det finns mer specifika Benchmarkversioner för olika typer av datorer. Bärbara har sin egen version. Hur detta påverkar slutresultatet vet jag inte. Här ser du de olika versionerna av Becnhmartesterna: http://www.futuremark.com/benchmarks/

Min son har ett benchmark på över 10 000 på en maskin som inte håller med dagens mått vad gäller hårdvara.

Mange

Som du säger de kan funka o bör funka med Diablo 2 men tvivlar på att de kommer o funka med Diablo 3 när de kommer.

Har ganska bra i futuremark 14,300 men de laggar i vissa spel ändå trots dessa "poäng"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,med dessa spelen är väl inte så krävande som t ex quake o fear ?

är det i mitt grafikkort då som begränsningarna finns?

vad är det i diablo 2 som skulle vara så krävande att min dator ej klarar av det?

går det att ladda ner en testversion även på detta spel?

tänkte spela detta i väntan på 3:an,så det hade vart kul att veta om det går att spela på min dator.

enligt blizzard skall den ju klara diablo 2:

What are the Diablo II minimum system requirements?

Windows:

Single-Player System Requirements:

- Windows® 2000, XP, or Vista*

- Pentium® 233 or equivalent

- 32 MB RAM

- 650 MB available hard drive space

- 4X CD-ROM drive

- DirectX™ compatible video card that supports 640 x 480 resolution (800 x 600 for the expansion)

Multiplayer System Requirements and Options:

- 64 MB RAM

- Open Battle.net game Creators and TCP/IP game Hosts: 128MB RAM recommended (256MB RAM in games with over 4 players)

- 950 MB available hard drive space

- 28.8 Kbps or faster modem

- Up to 8 Players over TCP/IP Network or Battle.net® (Requires low-latency Internet connection with support for 32-bit applications)

Optional3D Acceleration:

- Supports Glide™ and Direct 3D™ compatible video cards with at least 8MB of video RAM. Direct 3D™ requires 64 MB of system RAM

* Local administrator access required

eller?

Redigerad av Jack Bauer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... körde just ett 3D Vantage Benchmark på mitt nya bygge.... fick 30218 poäng. Tämligen nöjd! Högsta registrerade är på 32000.

Jack! Med de systemkraven på Diablo 2 borde det funka ypperligt. Uppfyller du systemkraven så ska det funka!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter bra,skall testa det vid tillfälle.

du råkar inte ha det liggandes, så man kunde få köpt det av dig för en rimlig peng?

annars, vart hittar man det?

är det fortfarande många som kör det på battlenet?

gällande 3:an, kan det skilja jättemycket i systemkrav?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du råkar inte ha det liggandes, så man kunde få köpt det av dig för en rimlig peng?

annars, vart hittar man det?

Nä, tyvärr... inte alls min typ av spel. Jag kör hellre lite militär action och ett och annat bilspel.

Du får spana in nätet efter systemkraven för Diablo 3....

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diablo 2 var ju inte med....

Detta står att läsa på Blizzard´s hemsida om Wow:

Windows® System XP/XP64/Vista/Vista64 OS:

- Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

- 1 GB RAM (Vista - 2 GB of RAM)

- 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM, such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

- Two-button scroll-wheel mouse

Dessa är de rekommenderade systemkraven, och det enda som det skulle hänga upp sig på,

är just grafikdelen.

Men kortet som sitter i min dator är väl ett 3d-kort,om än inbyggt?

Detta står på Inet´s hemsida om den:

Grafikkort Intel GMA 4500MHD 64MB, upp till 1759MB delat minne

Går det att ställa upp grafiken till de 128 Mb,som rekommenderas?

Ställer spelet in det själv isåfall när man kör igång det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... körde just ett 3D Vantage Benchmark på mitt nya bygge.... fick 30218 poäng. Tämligen nöjd! Högsta registrerade är på 32000.

Jack! Med de systemkraven på Diablo 2 borde det funka ypperligt. Uppfyller du systemkraven så ska det funka!

Mange

vad har du för gfx kort som ger dig så höga poäng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för gfx kort som ger dig så höga poäng?

2 st Geforce GTX 280 GTX

Lika förvånad själv.... speciellt när två tester med några timmar emellan visar olika värden.

Edit: avinstallerade 3D Mark Vantage och la in 3D Mark 06. Där fick jag knappt 17000 i benchmark. Hmmm... blev lite besviken där. Och min spelgalne son garvar åt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hann dock aldrig testa wow igår, vart fullt upp med annat.

skall dock satsa på att ladda ner och testa det idag.

bra att man kan testa det i 10 dagar för att se om det passar ens dator.

men vad är det i wow som är så datorkrävande?

det är ju ingen höjdargrafik direkt.

har pratat med några polare,och de påstår att det skall gå att spela på min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hann dock aldrig testa wow igår, vart fullt upp med annat.

skall dock satsa på att ladda ner och testa det idag.

bra att man kan testa det i 10 dagar för att se om det passar ens dator.

men vad är det i wow som är så datorkrävande?

det är ju ingen höjdargrafik direkt.

har pratat med några polare,och de påstår att det skall gå att spela på min dator.

Wow är inte direkt CPU / Grafikkrävande dock är ditt grafikkort i 'mildaste' laget men jag skulle säga en snabb / bra hårddisk och mycket ram är nyckeln till spela Wow smärtfritt då de är en väldans massa filer, speciellt efter alla tusen uppdateringar och expansioner.

Redigerad av arnada
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...