Gå till innehåll

Så här kan det se ut sekunden innan du blir infekterad


Recommended Posts

Hallå,

Så här kan det alltså se ut, sekunden innan du klickar fel och din PC blir infekterad av diverse otyg.

Var precis inne på en rätt välkänd site när detta dök upp, det började med en vanlig popup som varnade mig för att jag möjligen var infekterad, stängde rutan med krysset innan följande dök upp, enl bild, den påstår att jag har ett antal infekterade objekt men, ja, :) god jul på den.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr räckte det med att trycka på krysset, men numera så hjälper det inte. Nu är det snabbt upp med Aktivitetshanteraren och stänga av processen som gäller.

Mm, så sant så. Tror bestämt att Microsoft Security Essentials tog hand om vad det än var.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå,

Så här kan det alltså se ut, sekunden innan du klickar fel och din PC blir infekterad av diverse otyg.

Var precis inne på en rätt välkänd site när detta dök upp, det började med en vanlig popup som varnade mig för att jag möjligen var infekterad, stängde rutan med krysset innan följande dök upp, enl bild, den påstår att jag har ett antal infekterade objekt men, ja, :) god jul på den.

xpna

Ja det där känner jag igen!

Bra att du fick stopp på den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi fick "nästan virus" när min fru skulle öppna en sida i Facebook!!

Skicka ngt till en vän, vad vet jag inte!!

Har även rensat en grannes dator 2 ggr, efter besök på Piratebay o Tanka Fett!

Min tråd nedan

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20281-avir-el-ngt-liknande-instalerade-sig-via-mozilla/

Skiten finns överallt!

God Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har flera webbläsare så behöver man gå till flash-sidan med alla, kanske med både 32- och 64-bitars IE också.

Äldre versioner av Flash än version 6 update 10 avinstalleras inte automatiskt utan de versionerna måste du avinstallera själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har mer kunskap än man kan tro :P

Använder aldrig 64-bitars versionen av internet explorer pga av att min bank envisas med att inte släppa in mig i korridoren då.

Att secunia skulle snappa upp det som ett problem var helt oväntat men häftigt, programet är ju bra trots allt.

EDIT: Flash vill envisas dom också, ej stöd för x64.

Borde finnas något annat program.

Redigerad av xpna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elin,

Avir har jag aldrig provat på, är det värt att byta bort Microsoft Security Essentials mot det programet? MSE fungerar helt otroligt bra, aldrig några störande frågor eller liknande, bara fungerar på PC`n här :)

Funkar det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avira 10 är ju än så länge en tidig beta så den skulle jag inte rekommendera att du installerar på ett system som används för annat än test.

Borde finnas något annat program.
? Nu hängde jag inte med. Är det fortfarande något problem?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avira 10 är ju än så länge en tidig beta så den skulle jag inte rekommendera att du installerar på ett system som används för annat än test.

? Nu hängde jag inte med. Är det fortfarande något problem?

Absolut inte Cecilia. Finns det problem så löser dom sig.

Märkligt är det i vilket fall som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...