Jump to content
alltomwindows.se fyller 20 år! ×

Så här kan det se ut sekunden innan du blir infekterad

Recommended Posts

Hallå,

Så här kan det alltså se ut, sekunden innan du klickar fel och din PC blir infekterad av diverse otyg.

Var precis inne på en rätt välkänd site när detta dök upp, det började med en vanlig popup som varnade mig för att jag möjligen var infekterad, stängde rutan med krysset innan följande dök upp, enl bild, den påstår att jag har ett antal infekterade objekt men, ja, :) god jul på den.

xpna

Förr räckte det med att trycka på krysset, men numera så hjälper det inte. Nu är det snabbt upp med Aktivitetshanteraren och stänga av processen som gäller.

Mm, så sant så. Tror bestämt att Microsoft Security Essentials tog hand om vad det än var.

xpna

Hallå,

Så här kan det alltså se ut, sekunden innan du klickar fel och din PC blir infekterad av diverse otyg.

Var precis inne på en rätt välkänd site när detta dök upp, det började med en vanlig popup som varnade mig för att jag möjligen var infekterad, stängde rutan med krysset innan följande dök upp, enl bild, den påstår att jag har ett antal infekterade objekt men, ja, :) god jul på den.

xpna

Ja det där känner jag igen!

Bra att du fick stopp på den!

Vi fick "nästan virus" när min fru skulle öppna en sida i Facebook!!

Skicka ngt till en vän, vad vet jag inte!!

Har även rensat en grannes dator 2 ggr, efter besök på Piratebay o Tanka Fett!

Min tråd nedan

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20281-avir-el-ngt-liknande-instalerade-sig-via-mozilla/

Skiten finns överallt!

God Natt!

Du har mer kunskap än man kan tro :P

Använder aldrig 64-bitars versionen av internet explorer pga av att min bank envisas med att inte släppa in mig i korridoren då.

Att secunia skulle snappa upp det som ett problem var helt oväntat men häftigt, programet är ju bra trots allt.

EDIT: Flash vill envisas dom också, ej stöd för x64.

Borde finnas något annat program.

Edited by xpna

Elin,

Avir har jag aldrig provat på, är det värt att byta bort Microsoft Security Essentials mot det programet? MSE fungerar helt otroligt bra, aldrig några störande frågor eller liknande, bara fungerar på PC`n här :)

Funkar det för dig?

Avira 10 är ju än så länge en tidig beta så den skulle jag inte rekommendera att du installerar på ett system som används för annat än test.

? Nu hängde jag inte med. Är det fortfarande något problem?

Absolut inte Cecilia. Finns det problem så löser dom sig.

Märkligt är det i vilket fall som helst. :)