Gå till innehåll

Jag vill lära mig att söka på nätet efter fel i Event Viewer


Cacke

Recommended Posts

Min hd pajade ju, nu har jag en ny men mitt system fortsätter eller det har börja låsa sig igen... Jag kollade i min event viewer och det fanns en massa röda X. Jag vill lära mig att söka på nätet efter fel i Event Viewer, Vad är det jag ska söka efter på nätet för att få en beskrivning av mina fel på svenska?

Är det händelse id bara?

Och var ska jag söka det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Händelse id (event id) kombinerat med Källa (source) som pekar ut problemet. Men att hitta något på svenska är det nog svårt, visst ibland så går det säkert om man googlar. Jag brukar ofta använda engelska http://eventid.net/ men man kan hitta mycket om man googlar på event id xx source y.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka program kan orsaka detta?

TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.

Enda program som använder internet hela tiden vad jag vet är Windows Live Mail...

Har jag intrång?

Med vad kan jag kolla det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är säker på att du inte hade webbläsaren igång när det inträffade. Jag skulle kunna tänka mig att den kan åstadkomma det. Live Mail känner jag inte till tillräckligt för att veta om det startar många anslutningar.

I bra brandväggar så kan man ju se vilka program som är anslutna till internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det är som gör att datorn låser sig... jag gick från den 19:10 och nu ca en timme senare så hade den låst sig när jag kom hit.

Kollade loggen men jag vet inte vad det är som är felet för jag hade inte igång explorer bara wlm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tips på bra antispionprogram och online-skanningar på min webbsida, så att du slipper avinstallera det antivirusprogram du har. http://sites.google.com/site/ceblstockholm/home

Men om datorn var låst, fryst, så kan det vara problem med någon drivrutin.

Ok Tack.

hur vet jag vilken drivrutin det kan vara som krånglar för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...