Gå till innehåll

Kan ej komma in i vista!


bokossa

Recommended Posts

Hej köpte två bärbara 15.6" från elgiganten . Julklapp till mina söner!! Har funkat fint i två dagar!! Men nu vägrar den ena att starta!! Kommer till windowsloggan. efter det börjar ringen snurra och det står vänta!! Där fastnar den. Har testat att reparera via f8. men samma problem!! Min son har några saker som han blir ledsen om jag raderar!! Finns det något annat alternativ än att försöka formatera?????? Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej köpte två bärbara 15.6" från elgiganten . Julklapp till mina söner!! Har funkat fint i två dagar!! Men nu vägrar den ena att starta!! Kommer till windowsloggan. efter det börjar ringen snurra och det står vänta!! Där fastnar den. Har testat att reparera via f8. men samma problem!! Min son har några saker som han blir ledsen om jag raderar!! Finns det något annat alternativ än att försöka formatera?????? Mvh

Du kan ju prova att köra en startreparation från recovery-cd! Kan laddas ner från nedanstående länk, om du inte redan har en! Du bootar alltså från CD´n, som om du skulle installera om!

http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla också om du har senaste fungerande konfiguration via F8 och prova det. När du stänger av datorn via knappen, borde startreparationsvalet komma upp av sig själv, eftersom det gällde Vista och du stänger av på fel sätt, allt enligt systemet.

Det gör så på min laptop med Vista, om jag stänger av mekaniskt med knappen.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...