bokossa Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Hej köpte två bärbara 15.6" från elgiganten . Julklapp till mina söner!! Har funkat fint i två dagar!! Men nu vägrar den ena att starta!! Kommer till windowsloggan. efter det börjar ringen snurra och det står vänta!! Där fastnar den. Har testat att reparera via f8. men samma problem!! Min son har några saker som han blir ledsen om jag raderar!! Finns det något annat alternativ än att försöka formatera?????? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Hej köpte två bärbara 15.6" från elgiganten . Julklapp till mina söner!! Har funkat fint i två dagar!! Men nu vägrar den ena att starta!! Kommer till windowsloggan. efter det börjar ringen snurra och det står vänta!! Där fastnar den. Har testat att reparera via f8. men samma problem!! Min son har några saker som han blir ledsen om jag raderar!! Finns det något annat alternativ än att försöka formatera?????? Mvh Du kan ju prova att köra en startreparation från recovery-cd! Kan laddas ner från nedanstående länk, om du inte redan har en! Du bootar alltså från CD´n, som om du skulle installera om! http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 (edited) Kolla också om du har senaste fungerande konfiguration via F8 och prova det. När du stänger av datorn via knappen, borde startreparationsvalet komma upp av sig själv, eftersom det gällde Vista och du stänger av på fel sätt, allt enligt systemet. Det gör så på min laptop med Vista, om jag stänger av mekaniskt med knappen. Edited December 26, 2009 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts