KarinE Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Jag måste ändra från Internet Explorer 7 till Explorer 6. Detta för att kunna ladda in ett foto på en hemsida med ett ansökningsformulär. Jag kan inte avinstallera Explorer 7, beror det på att jag inte haft Explorer 6 förut på datorn? Väldigt tacksam för hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Det finns en webläsare som heter Qt, och den kan du ställa in som ie via en enkel knapptryckning. Du behöver inte ens installera den eftersom den finns som portabel. Lycka till. Ps. i annat fall avinstallera ie7, och du får ie6 tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Holmberg (msft) Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 En annan lösning om du är van vid virtuella maskiner är att hämta en VHD med IE6 från Microsoft. De är egentligen till för att hjälpa webbutvecklare, men kanske kan det hjälpa dig med. Här är de: http://www.microsoft.com/Downloads/details.aspx?FamilyID=21eabb90-958f-4b64-b5f1-73d0a413c8ef&displaylang=en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarinE Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Tack för svaren! Det har löst sig, hade en bärbar dator som hade Explorer 6. Nu är ansökningen inskickad och båda datorerna är uppdaterade med Explorer 8... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 (edited) Skulle du behöva "nedgradera" någon mer gång så finns det ett lysande litet plugin för Internet Explorer 8, som låter dig simulera ett stort antal olika webbläsare direkt innifrån Internet Explorer. Programmet ändrar hel enkelt den identifikation som alla webbläsare skickar till servrarna... tillfälligt eller permanent. Man kan alltså lura servern att tro det är t.ex Internet Explorer 6 som är på besök. http://www.enhanceie.com/ietoys/uapick.asp ...sen kan man ju tycka att någon kunde tala om för den aktuella webbplatsens ansvariga, att det kanske är dags att släppa taget om stenåldersverktygen...! Edited January 6, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts