Gå till innehåll

Namebench


Recommended Posts

namebench-105.png

screenshot-1.0.jpg

Namebench

Någon som har testat detta program?

och vet hur det funkar, vad man gör med dom uppgifterna man får fram osv...

Fungerar på Mac OS X, Windows & UNIX.

Vet ju sedan tidigare att det finns Google Public DNS

som visst ska lova snabbare, säkrare surfande m.m

Är det något som är värt att lägga ner tid på tro? :D

Redigerad av vajlent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att lägga tid på... uppslagningen verkar gå något fortare med OpenDNS, Google och UltraDNS hos dig, men skillnaden är marginell. Om du inte har andra skäl att byta än hastigheten, så är det bara att glömma! ;)

Vet inte vad din nuvarande DNS erbjuder, men möjligen kan OpenDNS vara något säkrare... dom har bl.a ett utmärkt phishing-filter som eventuellt kan vara behändigt! Om jag inte minns fel så har även Google något liknande. Google vill man kanske avstå ifrån av integritetsskäl istället.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var det en klar skillnad..

Jag körde OpenDNS tidigare, och den var hyfsad, men nu gör jag inte det längre..

Tack för tipset Vajlent.. Min blev mycket snabbare :)

Telia är betydligt snabbare än OpenDNS, men dom har mig veterligen inte något phishingfilter... och dessutom sencurerar dom internet, liksom dom andra svenska ISP´erna (Banhof undantaget), om inte på annat vis så via polisens s.k barnporrfilter. Alla med lite insikt vet att detta filter inte är något annat än ett stort skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att lägga tid på... uppslagningen verkar gå något fortare med OpenDNS, Google och UltraDNS hos dig, men skillnaden är marginell. Om du inte har andra skäl att byta än hastigheten, så är det bara att glömma! ;)

Vet inte vad din nuvarande DNS erbjuder, men möjligen kan OpenDNS vara något säkrare... dom har bl.a ett utmärkt phishing-filter som eventuellt kan vara behändigt! Om jag inte minns fel så har även Google något liknande. Google vill man kanske avstå ifrån av integritetsskäl istället.

Men dom postade uppgifterna är inte mina! :D

För mig var det en klar skillnad..

Jag körde OpenDNS tidigare, och den var hyfsad, men nu gör jag inte det längre..

Tack för tipset Vajlent.. Min blev mycket snabbare :)

Najs att det blev bättre! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...