Mats H Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Våra liv utspelar sig alltmer på nätet, inte minst vårt sociala umgänge, men vad händer när vi dör?............................... Här finns resten! http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/digital-dod-far-ny-webbtjanst-my-webwill-tar-hand-om-vara-kvarlevor-pa-natet_4071067.svd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Det kan ju uppkomma en del ganska otrevliga situationer som t.ex det där med att folk rekommenderas att bli vän på Facebook med någon som inte längre lever. Men på det stora hela ser jag själv ganska lätt på det, jag kanske är lite känslokall eller något. Blev faktiskt lite förvånad över ställningen i omröstningen som fanns på sidan, att 66% INTE ville finnas kvar på nätet efter sin död. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Själv ger jag blanka den i om jag finns kvar på "nätet" eller inte. Jag menar, jag är ju död då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Ja, inte är det mycket att hänga läpp för, om man nu efter sin död finns kvar på nätet eller inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Är man död så är man, men om kanske kan återuppstå som virus!! Nej det spelar ju ingen roll vad man lämnat efter sig............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 I Wikipedia hade det ju inte varit dumt att vara omnämnd. Men det klart då får man ju uträtta nåt bra Sedan kan det ju bli en ny rubrik här..Utdödda. Men det kanske finns datorer i himmelen. Nej det gör det nog inte för uppe hos gud fader får man inte ens dra en spader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essin Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Det blir väl som med spindeln och flugan. Flugan fastnar på nätet där den dör. Äter inte spindeln upp flugan, så blir den kvar på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Det blir väl som med spindeln och flugan. Flugan fastnar på nätet där den dör. Äter inte spindeln upp flugan, så blir den kvar på nätet. Den satt fint! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Det blir väl som med spindeln och flugan. Flugan fastnar på nätet där den dör. Äter inte spindeln upp flugan, så blir den kvar på nätet. En passande sorti!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Blir nog ingen direkt succé av den siten tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 Blir nog ingen direkt succé av den siten tror jag. Nej troligen inte, kanske Fonus kunde plocka upp tråden?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Hehe, tja varför inte, de har kanske fullt upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Mera Digital Död!! Här käkas du upp, För Facebook välj : För My Space välj : För Twitter välj : Eller denna webbtjänst! http://suicidemachine.org/ Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts