Gå till innehåll

Telia digital tv


Recommended Posts

??? Jag pratade med Telia i telefon idag och fick svaret att jag bara kunde få till en tv-apparat, kollat länken och fattar noll eftersom det finns tvillingkort.Tack båda för länkarna.

Var inne på Telia nu och kom då ihåg vad hon sa till mej, jo att jag inte kunde få till 2 tv eftersom jag hade kopparkabel och då funkar det ej, sant eller ?

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Telia Digital-tv via telejacket kan du beställa ett Tvillingabonnemang. Har du vår tv-tjänst via FiberLan kan du få upp till fyra tvillingabonnemang.

Så du borde ju absolut kunna få tvilling (alltså till 2 tv apparater / boxar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är TV via bredbandet du snackar om och du har ADSL så går det inte att ha mer än en box eftersom bandbredden då inte räcker till att streama mer än en kanal åt gången. Det är bara Telias kunder med fiberuppkoppling som kan ha mer än en box.

Rent teoretiskt skulle det nog gå att klämma in 2 streamar men för att kunna säkerställa en viss kvalitet så har Telia valt att inte ens försöka. Det var i alla fall så det låg till för en tid sedan då jag själv hade det via ADSL.

Tänk även på att om du har 24Mbit abonnemang så stryps det till ca 15Mbit max och när du har boxen igång slukar den ytterligare 6-7 Mbit så du har bara 8-9 kvar att surfa med. Om man har boxen igång ofta (man vill ju gärna låta den vara igång hela tiden då den tar en stund att boota upp) så är det alltså bättre att nedgradera till 8Mbit bredband så man inte betalar för bandbredd man ändå inte kan använda.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Nicklas för svar och det är samma jag läste när jag fortsatte försöka förstå det tekniska, jag har Telia smart men ändå inte möjligt, jag bor på landsbygd och kommer att ta låång tid innan vi får fiberlan emedans tvillingkort för kopparkabel nog inte ligger så långt fram i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Nicklas för svar och det är samma jag läste när jag fortsatte försöka förstå det tekniska, jag har Telia smart men ändå inte möjligt, jag bor på landsbygd och kommer att ta låång tid innan vi får fiberlan emedans tvillingkort för kopparkabel nog inte ligger så långt fram i tiden.

jag tolkar det som att det är möjligt om man har telia smart

Förutsättningar

För att kunna beställa Tvillingabonnemang behöver du Telia Smart. Tvillingabonnemang kräver att du har ett annat kanalpaket utöver Start på ditt vanliga Digital-tv-abonnemang. Har du Telia Digital-tv via telejacket kan du beställa ett Tvillingabonnemang. Har du vår tv-tjänst via FiberLan kan du få upp till fyra tvillingabonnemang.

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har fortsatt undersökt möjligheten med Telias trippelpaket,häromdagen kom brev från Boxer om att vi skulle komma att behöva en till box + ominstallation av TV, tänkte då att nu kunde jag likaväl köra på med Telia. Var idag i kontakt med Teliasupport som gjorde sökning och det blev blankt nej för tvillingabonnemang pga teknikproblem, har dock redan sagt upp boxer och tecknat kontrakt på trippel, vad jag läst så skulle det dock fungera att först installera och köra på en tv och efter ett tag/dgr installera på en tv till (tvillingabbonemang) och då inte ha båda tv-apparater + båda webbläsare igång samtidigt, då jag har sambo/son som blir skitsura om inte tekniken fungerar så undrar jag om det är någon vits för mej att fortsätta då supporten sagt blankt nej till tvillingkort ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är väldigt nyfiken på om det skulle gå, vad gäller att installera och övrigt så har jag skrivit ut från nätet och satt mej in i installation/och problematiken som kan uppstå, tror mej faktiskts fixa det, från det datum jag skall installera och till boxer-abbonemanget går ut är det en månad,bara undrar om det går att ångra en uppsägning plus att det känns lite skämmigt om jag skulle misslyckas, koaxkabel/adsl och Telia smart , telefon ändrad till bredbandstelefoni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...