Gå till innehåll

Säkerhetslucka i Internet Explorer?


Sunshine

Recommended Posts

Varning för säkerhetslucka i Internet Explorer!

Tyska myndigheter råder nätsurfare att använda andra webbläsare än Internet Explorer. Varningen utfärdas efter det att Microsoft medgivit att Internet Explorer varit den svaga länken, i de angrepp som nyligen drabbat Google och andra företag och som Google skyllt på kinesiska hackare.

Microsoft arbetar med att täppa till säkerhetsluckan, men hävdar att riskerna är små och ger tills vidare användare rådet att ställa in säkerheten i bläddraren på "hög", vilket dock också gör det omöjligt att surfa på många sidor. Men tyska myndigheter tycker enligt BBC att sådana åtgärder är otillräckliga.

Länk till denna artikel på SR Ekot:

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3376620

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för säkerhetslucka i Internet Explorer!

Tyska myndigheter råder nätsurfare att använda andra webbläsare än Internet Explorer. Varningen utfärdas efter det att Microsoft medgivit att Internet Explorer varit den svaga länken, i de angrepp som nyligen drabbat Google och andra företag och som Google skyllt på kinesiska hackare.

Microsoft arbetar med att täppa till säkerhetsluckan, men hävdar att riskerna är små och ger tills vidare användare rådet att ställa in säkerheten i bläddraren på "hög", vilket dock också gör det omöjligt att surfa på många sidor. Men tyska myndigheter tycker enligt BBC att sådana åtgärder är otillräckliga.

Länk till denna artikel på SR Ekot:

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3376620

Hörde det samma men har för mig att det var IE6 och IE7 som var de som var drabbade. PC För Alla har en artikel som säger IE6 i kombination med XP.

Byt till IE8 eller annan webbläsare! Håll din dator uppdaterad!

Eller vem ska man tro på???

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett bra uppdaterat antivirus och SpywareBlaster så klarar man sig långt, hoppas jag. Kör XP Pro, Vista Buisnes och Windows 7 och använder bara IE8.

Antivirus är NOD32 version 4 på svenska.

Och rykten ska man inte bry sig om, för detta verkar ju vara så.

Naturligtvis är också OS:et uppdaterat med de senaste fixarna.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde det samma men har för mig att det var IE6 och IE7 som var de som var drabbade. PC För Alla har en artikel som säger IE6 i kombination med XP.

Byt till IE8 eller annan webbläsare! Håll din dator uppdaterad!

Eller vem ska man tro på???

Om du läser MrOs Microsoft länk så står det att det gäller även IE8 och även i Windows 7.

Med ett bra uppdaterat antivirus och SpywareBlaster så klarar man sig långt, hoppas jag.
Antivirusprogram skyddar dåligt mot säkerhetshål i Internet Explorer. Jag kan lova dig att de minst 34 företagen som har drabbats hade antivirusprogram i sina datorer.

http://www.idg.se/2.1085/1.285395/internet-explorer-skyldig-till-attacken-mot-google

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå ! Och jag som bara kan ha IE 8, jag har kört Microsoft B och även andra program som kollar säkerheten och alla gratulerar till en säker datorn, datorn har varit fri från otyg enda sen jag installerade Comodo och sen Telia smart. Säker dator innebär inte säker IE 8 eller ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser MrOs Microsoft länk så står det att det gäller även IE8 och även i Windows 7.

Antivirusprogram skyddar dåligt mot säkerhetshål i Internet Explorer. Jag kan lova dig att de minst 34 företagen som har drabbats hade antivirusprogram i sina datorer.

http://www.idg.se/2.1085/1.285395/internet-explorer-skyldig-till-attacken-mot-google

Har inte varit inne på en stund o läst alla svar! Men OK! IE8 med!

Tur att man kan välja andra då!

Google Chrome, Firefox osv.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...