Gå till innehåll

en till bug i win7 kanske ?


Gäst Eva L

Recommended Posts

testade flera gånger att ladda hem Internet Explorer 8 från microsoft hemsida: Internet Explorer 8 och det gick tröggt och inte så snabbt , jag har ju 3Mbit/s men det gick bara 2Mbit/s så jag sökte efter information överallt och sedan så hittade jag ett litet fel på windows7 ,gick in på "Tjänster" och där "Inaktiverade" jag Network List Service och efter jag gjorde detta så försökte jag åter hämta IE8 och prövade flera gånger och det gick i 3Mbit/s men när detta var aktiverad då gick det bara 2Mbit/s ungefär, eller lite mer, men det gick lite tröggare när den där tjänsten var aktiverad.

så någon som kan ge information / hjälpa mig lr vad som? och detta måste väl vara en bugg ?

här är bilden>

tack.

post-11815-1263716242,33_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så någon som kan snälla hjälpa mig? för direkt när jag stänger ner skärmen skulle käka och kom tillbaks så händer det samma sak igen, det går så tröggt, det händer inte så på XP bara på windows 7, vad ska jag göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du kopplad på några nätverk?

Network List Service, söker av och lagrar egenskaperna för dessa, om du är kopplad mot något.

Det gör den för att kunna uppdatera programmen om ändringar.. om det sker några.

De nätverken kan t.ex vara hemnät, jobbnät etc

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä men alltså jag har XP på en annan hårddisk och när jag går in på XP och hämtar spyware doctor då går det till max hastigheten men sedan när jag loggar in på windows 7 och försöker hämta samma program då sjunker det ibland till 50Kbit/s , snälla någon som kan hjälpa mig? varför händer detta och vart ändrar jag inställningar så att det blir samma hastighet som på XP , för de båda är installerade på samma bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så måste jag fråga varför du har skapat ett nytt konto för att fortsätta skriva i samma tråd som du redan startat!?

(det ser onekligen så ut när Eva 22 har samma problem och skriver vidare på vad Eva L har skrivit tidigare, men ursäktar mig om så ej är fallet)

Det sjunker ibland och ibland maxhastighet?

Dessa test är ju inte på något sätt ett underlag för att säga att det skulle skilja mellan XP och Windows 7, kan ju vara olika belastning på din uppkoppling, belastning i tele/datanätet, olika belastning på servern alt olika servrar filen skickas ifrån, och filen kanske går olika vägar från server till dig.

Är du ansluten via en trådlös router? i så fall kan det kanske vara så att du har en lägre signal andra gången eller att ett nätverk i närheten stör.

Kanske kan bero på olika optimering av drivrutiner i olika operativsystem, duplexinställningar.

Om du t.ex kör TP test ( www.tptest.se ) hur mycket skillnad får du då i hastigheter mellan operativsystemen.

Får du likvärdiga värden i TPtest (du kör självklart mot samma stad i båda testerna och från likvärdiga webbläsare)

så ligger problemet utanför din dator och utanför någon användares kontroll.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja visst, jag var tvungen att skapa ett nytt användarnamn för jag glömde lösenordet.

men problemet är att när jag går in på exempel king.com för att spela så är inte det trådlösa nätverket tillräckligt snabbt så då visas det " Sidan kan inte visas"

vad ska jag göra och vart ska man ändra ? ibland får jag upp till 30Kbit/s och ibland mer, men på XP så har jag alltid över 1Mbit/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så här för att avaktivera IPv6:

(engelska beteckningar, har du svenskt OS får du försöka hitta samma)

Control Panel/Network and Sharing Center/Change adapter settings

Högerklicka på ditt nätverkskort/-anslutning och välj Properties

Ta sen bort bocken i rutan framför "Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)". Klicka sen på OK

post-2489-1263885653,74_thumb.jpg

/Gunnar

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så här för att avaktivera IPv6:

(engelska beteckningar, har du svenskt OS får du försöka hitta samma)

Control Panel/Network and Sharing Center/Change adapter settings

Högerklicka på ditt nätverkskort/-anslutning och välj Properties

Ta sen bort bocken i rutan framför "Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)". Klicka sen på OK

post-2489-1263885653,74_thumb.jpg

/Gunnar

det där har jag gjort men utan resultat, och synd för de folk som har 05 och 1Mbit/s då går det ännu trögare än det ska, för jag läste lite på google och det är jätte många som har märkt problemet med Windows7 att trådlösa nätverket sjunkit lite gemfört med XP,

vad ska man göra :( ? någon som har nån lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där har jag gjort men utan resultat, och synd för de folk som har 05 och 1Mbit/s då går det ännu trögare än det ska, för jag läste lite på google och det är jätte många som har märkt problemet med Windows7 att trådlösa nätverket sjunkit lite gemfört med XP,

vad ska man göra :( ? någon som har nån lösning?

Hej,

Har läst samtliga inlägg i tråden.

Jag själv kan berätta att jag har trådlösuppkoppling på en PC samt två andra PC´s med trådburen uppkoppling. På den trådlösa PC´n har jag 54mbit/s. Har i snitt 51mbit/s nedströms och 16mbit/s uppströms. Har en 100/10mbit/s uppkoppling.

Rent spontant känns det som att du har något i gång på din dator som tar kraft, hur är din trådlösa nätverksdosa placerad? Sänder den ut såpass kraftig signal? Finns mycket att se över före man hoppar på och säger att det är fel på operativsystemet, det är sällan det är något som är fel men man kan justera det efter sina egna behov.

Har du felsökt nätverket?

Hälsn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har läst samtliga inlägg i tråden.

Jag själv kan berätta att jag har trådlösuppkoppling på en PC samt två andra PC´s med trådburen uppkoppling. På den trådlösa PC´n har jag 54mbit/s. Har i snitt 51mbit/s nedströms och 16mbit/s uppströms. Har en 100/10mbit/s uppkoppling.

Rent spontant känns det som att du har något i gång på din dator som tar kraft, hur är din trådlösa nätverksdosa placerad? Sänder den ut såpass kraftig signal? Finns mycket att se över före man hoppar på och säger att det är fel på operativsystemet, det är sällan det är något som är fel men man kan justera det efter sina egna behov.

Har du felsökt nätverket?

Hälsn

MIn fråga till dig, Eva L/22, är din Router konfigurerad på riktigt sätt?

Ett av Google resultaten som dök upp, var at det inte finns tillräckligt med trådlösa kanaler ,men kanske helt irrelevant här.

Hänvisar till denna tråd! : http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20668-wireless-viktig-fraaga/page__pid__150040__st__20entry150040

Ngt att fundera på kanske.

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIn fråga till dig, Eva L/22, är din Router konfigurerad på riktigt sätt?

Ett av Google resultaten som dök upp, var at det inte finns tillräckligt med trådlösa kanaler ,men kanske helt irrelevant här.

Hänvisar till denna tråd! : http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20668-wireless-viktig-fraaga/page__pid__150040__st__20entry150040

Ngt att fundera på kanske.

åh alltså jaa routern är rätt konfiguerad för att på XP så får jag full speed men ej på windows 7,

någon som kan detta och ge några förslag tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh alltså jaa routern är rätt konfiguerad för att på XP så får jag full speed men ej på windows 7,

någon som kan detta och ge några förslag tack

Har du använt felsökaren för nätverk i Windows? Om inte så gör det, det kanske finns en uppdaterad firmware för din trådlösa delare också? Kolla på deras hemsida, har du rätta och färska drivrutiner för nätverkskort?

Har du gjort en grundlig genomsökning av din PC med ett uppdaterat virus program?

Exempelvis, Microsoft Security Essentials följt av Malware Bytes?

Redigerad av xpna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh alltså jaa routern är rätt konfiguerad för att på XP så får jag full speed men ej på windows 7,

någon som kan detta och ge några förslag tack

Här finns lite att mer att fundera på!

Kanske helt malplacerat, men kan inte låta bli!!

Personen ifråga upplever låg hastighet!

Stöds ditt kort av Netstumbler?

Läs hela tråden!!

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=907454

Lite citat ur tråden:

"Det är SNR (signal to noise ratio) som är intressant, om du har ett kort som stöds av netstumber kan du mäta SNR.

finns det andra trådlösa i närheten?

prova att byta kanal på trådlösa.."

"Tack för den informationen och hjälpen. Provade programmet som du tipsade om och SNR ligger på ca 30. Är det högt? Hur sänka?

Bytte kanal på routern och det tipset fick upp hastigheten till nästan åtta så det är bälkommet. Det är två andra synliga trådlösa nätverket i området, en av dem hade samma kanal som jag, vilket jag såg i Netstumbler."

"finns det andra WAN i närheten om så är fallet byt kanal till någon kanal långt ifrån. (WLAN stör flera intillliggande kanaler...)"

"Om grannen t ex använder kanal 6 så spelar det i princip ingen roll om du väljer t ex 1 eller 5. Man kan till och med tänka sig att ni båda kör kanal 6, risken är att hastigheten sjunker men det kommer att fungera ("by design" om man säger så)"

Hoppas att det var OK att låna lite av trådtexterna!!

Annars FY på mig!

En länk till, http://www.omwlan.se/artiklar/haardvara/basstationer-accesspunkter-traadloesa-routers.aspx

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...