Gå till innehåll

OFFICE 2003 - Hur länge ?


Recommended Posts

Hej

Jag har haft Office 2003 i min XP-Dator.

Nu har jag WIN 7.

Jag undrar om det är någon "idé" att installera Office 2003.

Jag har fått fram att 2003 är ok tillsammans med WIN 7.

Men jag undrar om någon känner till hur länge som Office 2003 kommer att "underhållas" av Microsoft.

Jag tror att den tekniska supporten redan har upphört, men jag menar hur länge som 2003 kommer att stödjas säkerhetsmässigt

med updates etc ?

Någon här har säkert koll på detta ?

dodoman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.microsoft.com/gp/lifeselect

Välj "din version" av Office.

Blev intresserad då jag såg din fråga. & själv har en "Office Small Bussiness Edition" (tror jag, kan ha fel. Minnet!)

så jag valde "More Office Products..." underst i Office Products.

Det ledde till denna sida:

http://support.microsoft.com/gp/lifeselectoff

Där valde jag "Office 2003 Service pack 3" (jag vet att jag har åtminstone SP3).

Det leder till en rött komplett sida med datum för alla Office 2003.

http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=2488

Voila! Har utökad support t.o.m 2014-04-08 = säkerhetsuppdateringar till den dagen

Som jag kan läsa ut av matrisen gäller detta på alla versioner av Office 2003 OCH så länge du har SP3.

Kommer det en SP4, har du support på din Office 2003 SP3 i 12 månader efter SP4 släppts ELLER

som längst t.o.m 2014-04-08, beroende på vilket av de 2 villkoren som först blir sann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.microsoft.com/gp/lifeselect

Välj "din version" av Office.

Blev intresserad då jag såg din fråga. & själv har en "Office Small Bussiness Edition" (tror jag, kan ha fel. Minnet!)

så jag valde "More Office Products..." underst i Office Products.

Det ledde till denna sida:

http://support.microsoft.com/gp/lifeselectoff

Där valde jag "Office 2003 Service pack 3" (jag vet att jag har åtminstone SP3).

Det leder till en rött komplett sida med datum för alla Office 2003.

http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=2488

Voila! Har utökad support t.o.m 2014-04-08 = säkerhetsuppdateringar till den dagen

Som jag kan läsa ut av matrisen gäller detta på alla versioner av Office 2003 OCH så länge du har SP3.

Kommer det en SP4, har du support på din Office 2003 SP3 i 12 månader efter SP4 släppts ELLER

som längst t.o.m 2014-04-08, beroende på vilket av de 2 villkoren som först blir sann.

Tackar

jag har Office 2003 Student - och Lärarutgåvan och SP 3.

Då verkar det ju som om jag har "säkerhetssupport" till 8 april 2014.

Sedan hade jag tidigare tankar på att gå över till OPEN OFFICE , men nu är jag osäker.

Office 2003 har ju funkat fint tycker jag.

Jag använder mest Word och Excel.

Det är kanske lika bra att köra med det några år till.

Jag är dock tveksam att framgent lägga ner mer pengar på nya OFFICE.

Då blir det nog Open Office.

Kör du vidare med 2003 ?

hälsningar

dodoman

Redigerad av dodoman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar

jag har Office 2003 Student - och Lärarutgåvan och SP 3.

Då verkar det ju som om jag har "säkerhetssupport" till 8 april 2014.

Sedan hade jag tidigare tankar på att gå över till OPEN OFFICE , men nu är jag osäker.

Office 2003 har ju funkat fint tycker jag.

Jag använder mest Word och Excel.

Det är kanske lika bra att köra med det några år till.

Jag är dock tveksam att framgent lägga ner mer pengar på nya OFFICE.

Då blir det nog Open Office.

Kör du vidare med 2003 ?

hälsningar

dodoman

Eftersom du har studentutgåvan så varför inte köpa samma utgåva av 2007 eller en fullversion via CSN för 500:-,

det fanns ett sådant erbjudande i dec och det finns kanske kvar - gå in via CSN och kolla

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har studentutgåvan så varför inte köpa samma utgåva av 2007 eller en fullversion via CSN för 500:-,

det fanns ett sådant erbjudande i dec och det finns kanske kvar - gå in via CSN och kolla

MVH

Göte

Jag har Studentutgåvan men jag har nog inte "kredit" längre hos CSN.

Studenttiden är passerad.

Det var min hustru som var lärare.

Dessutom har jag sett negativa kommentarer om 2007.

De verkar ha lyckats med att krångla till och försämra istället för att förbättra.

Fast jag har inga egna erfarenheter.

Beträffande 2003:an så undrar jag om jag vid en installation via skivan senare kan hämta hem alla uppdateringar så att jag ånyo har SP3 ?

Vad tros ?

dodoman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Office 2003 Student utgåvan med licenser för 3 datorer!! Den funkar kanon på både XP VISTA och WIN 7.

Det som suger mest med Office 2007 student är att dom plockat bort Outlook.

Gissar att Outlook inte heller ingår i version 2010 av student därför är Office 2003 klart bäst enligt mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Office 2003 Student utgåvan med licenser för 3 datorer!! Den funkar kanon på både XP VISTA och WIN 7.

Det som suger mest med Office 2007 student är att dom plockat bort Outlook.

Gissar att Outlook inte heller ingår i version 2010 av student därför är Office 2003 klart bäst enligt mig

Tack

Jag tror också 2003:an är ett bra alternativ.

Undras bara om jag kommer fram till SP 3 om jag gör en NY installation av Office 2003 via skivan ?

Dodoman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder för tillfälligt mig utav Office 2007, och använder då mest Word, Excel och Powerpoint. Allting fungerar prima i Windows 7, och jag tycker det är mycket bättre än föregångarna. Men det är ju bara vad jag tycker, upplever du 2003 vara bättre, så kör med den ett tag till. Vänta i alla fall tills 2010 släpps. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder 2007 eftersom min far fick köpa enterprise versionen för typ 200kr genom sitt jobb. Installerar dock endast word, excel och powerpoint. Tyckte det var krångligt att hitta i början men man vänjer sig fort och nu älskar jag det nya gränssnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...