tompa99 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jag kan inte byta sökleverantör i IE8, jag får det här felmeddelandet, hur löser jag mitt problem, (som egentligen inte är så stort, men ändå) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Jag kan inte byta sökleverantör i IE8, jag får det här felmeddelandet, hur löser jag mitt problem, (som egentligen inte är så stort, men ändå) Här hittar du lite tips om detta: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Här hittar du lite tips om detta: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings Mvh Mats H Tack för tipset, men dessvärre fungerade det inte ; ( tompa99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Prova att återställe Internet Explorer till standardinställningarna! Verktyg/Internetalternativ/Avancerat... klicka på knappen "Återställ.." och starta om webläsaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Prova att återställe Internet Explorer till standardinställningarna! Verktyg/Internetalternativ/Avancerat... klicka på knappen "Återställ.." och starta om webläsaren! Fungerade tyvärr inte heller ; ( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 (edited) Fungerade tyvärr inte heller ; ( Bockade du i "Ta bort personliga inställningar"? Vilket operativsystem kör du? Edited January 27, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Bockade du i "Ta bort personliga inställningar"? Vilket operativsystem kör du? Japp, jag bockade i det du nämnde, Win 7 Ultimate 64-bitars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 (edited) Ett sista försök från mig... en liten registeråterställning för sökfunktionen. Dubbelklicka på den bifogade filen och godkänn ändringen i UAC, samt starta om datorn! Edited January 28, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Kan du installera en annan sökmotor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Ett sista försök från mig... en liten registeråterställning för sökfunktionen. Dubbelklicka på den bifogade filen och godkänn ändringen i UAC, samt starta om datorn! Fungerade inte heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Kan du installera en annan sökmotor? Ja, jag kan installera tex www.google.se, men jag kan ej ange den som standard, vilket jag vill, kan ej heller ta bort Bing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 En fråga, Gå till "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" Finns det en Reg_Expand som heter "AppData"? Om det gör det, vilket värde har den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 En fråga, Gå till "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" Finns det en Reg_Expand som heter "AppData"? Om det gör det, vilket värde har den? "%USERPROFILE%\AppData\Roaming" är det enda som står efter "AppData" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 (edited) Gå till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl Har du något värde där? Edit: Ett förslag till testning. Gå till Gå till "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" Exportera nyckeln som backup innan du gör något Radera Local AppData Stäng och starta om datorn Prova ie, fungerar det ? VÄNTA MED DETTA EN STUND!!! Edited January 28, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Nu så.. Gå till: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders Radera: AppData Stäng och starta om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Nu så.. Gå till: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders Radera: AppData Stäng och starta om Jag får fortfarande samma felmeddelande, trots det senaste tipset... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Har du provat att köra en "sfc /scannow"? Det kan ju vara fel i systemfilerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Har du provat att köra en "sfc /scannow"? Det kan ju vara fel i systemfilerna... Testar och återkommer med svaret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Testar och återkommer med svaret... "Inga integritetsbrott hittades." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Har du provat det förslag jag tidigare bad dig vänta med? Om inte, gör det nu. En sak till, när du startar om datorn, stäng av helt först... dra ur sladden och tryck på strömbrytaren... nu är alla cachar tomma... Stoppa i sladden och starta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Gå till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl Har du något värde där? Edit: Ett förslag till testning. Gå till Gå till "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" Exportera nyckeln som backup innan du gör något Radera Local AppData Stäng och starta om datorn Prova ie, fungerar det ? VÄNTA MED DETTA EN STUND!!! Inget värde under det första förutom: "Standard..." Raderade värdet i tipset, samma resultat, fungerade ej, Har en bärbar, så det med att ta ut sladd fungerar ju inte om jag inte demonterar batteriet ; ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Vet inte om detta kan vara en väg men........... Kolla denna guide om att återställa till en tidigare version... http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Previous-versions-of-files-frequently-asked-questions Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Raderade värdet i tipset, samma resultat, fungerade ej, Har en bärbar, så det med att ta ut sladd fungerar ju inte om jag inte demonterar batteriet ; ) Precis.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Precis.. Tog ut batteriet och testade att starta, startade sedan på riktigt, får fortfarande samma felmeddelande, om att något program förstört standardinställningarna för sökleverantör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Ok, nu har jag bara ett förslag kvar, gå till Kontrollpanelen -> Program -> Program och funktioner, "Aktivera eller inaktivera windowsfunktioner" Bläddra ner till Internet Explorer 8, avmarkera och spara. Stang av datorn helt. Starta datorn... ingen iE ska finnas kvar, kontrollera... att så är fallet. Om det inte finns någon ie, gå tillbaka till ovan nämnda ställe och aktivera igen, spara och starta om. Fungerar det nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts