swag Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 hej jag sitter på min data och under nätverk ser jag dom andra datorerna 3 st.men jag kan inte komma åt dom ,dom vill ha användar namn och lösenord. har tagit bort lösen orden från alla datorerna .ska man skriva in på avvändarnamn det den ena heter tex. från den jag försöker ansluta ifrån eller vilket användar namn ska jag ha kör vista premium på enoch 2 med windows 7 premium Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 hej jag sitter på min data och under nätverk ser jag dom andra datorerna 3 st.men jag kan inte komma åt dom ,dom vill ha användar namn och lösenord. har tagit bort lösen orden från alla datorerna .ska man skriva in på avvändarnamn det den ena heter tex. från den jag försöker ansluta ifrån eller vilket användar namn ska jag ha kör vista premium på enoch 2 med windows 7 premium Alla datorerna skall ha lösenord, men du kan slippa logga in med lösen genom att starta kommandotolken och skriva control userpasswords2 ...där tar du bortbocken i Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn. Starta om och upprepa på samtliga datorer i nätverket... eller i alla fall dom du vill komma åt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 (edited) Det är en lite sur grej mellan W7 och Vista... man kan inte använda W7:ans "Hemgrupp" till att ordna nätverket. Det du måste göra är att skapa ett konto på W7 datorerna som du använder att logga in med från Vista datorerna. Surt, men så är det. Edited January 31, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zub Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Det är en lite sur grej mellan W7 och Vista... man kan inte använda W7:ans "Hemgrupp" till att ordna nätverket. Det du måste göra är att skapa ett konto på W7 datorerna som du använder att logga in med från Vista datorerna. Surt, men så är det. Den uppfattningen har inte jag, ta bara bort lösenordsskyddad delning i inställningen för nätverk och delning i win 7, så kommer du åt filerna på W7 datorn. Funkar iallafall här, borde funka samma åt andra hållet men har faktiskt inte provat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Den uppfattningen har inte jag, ta bara bort lösenordsskyddad delning i inställningen för nätverk och delning i win 7, så kommer du åt filerna på W7 datorn.Funkar iallafall här, borde funka samma åt andra hållet men har faktiskt inte provat. Helt rätt, men om man ska ha sina lösenord för skyddets skull blir det som jag sa i min post. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts