PCGuiden Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 (edited) Jag har 4 pop3 konton som jag skulle vilja fungera i thunderbird med olika mappar hur skall jag göra??? Kan man se på något vis om det finns gamla rester kvar av detta programmet Edited February 8, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Du kan lägga upp filter som gör att all mail som kommer in till ett visst epostkonto sorteras in i en speciell mapp. Vad menar du gamla rester kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 När jag installerar och startar programmet så finns mina uppgifter kvar sedan senast jag hade det installerat så jag behöver inte lägga in dom uppgifterna... och så vill jag inte ha det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Uppgifterna ligger i C:\Documents and Settings\[namn]\Lokala inställningar\Application Data\Thunderbird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 (edited) ...eller för Vista/Windows 7... C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles Kasta hela mappen om du vill börja om från början! En bra hjälpsida... http://www.mozilla.org/support/thunderbird/profile Edited February 9, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 ok har kollat båda förslagen ... nu skall vi se vad som händer vid installation av programmet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Så nu har jag fått till det och är nöjd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Gick åt skogen... Finns det inte pop3 på Thunderbird 3.0???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Jo Är det den automatiska kontokonfigureraren som inte hittar POP för den angivna adressen? I så fall kan du ändra manuellt, och sedan testa konfigurationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Mjoo... den automatiska kontokonfigureraren är inte mycket att hänga i granen. Stäng av guiden om den drar igång och konfa själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 En lite fundering... När man svarar på ett mail så vill markören gärna direkt skriva längst ner i meddelandet , jag vill skriva högst upp hur ändrar man det, har för mig att det går att ändra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Verktyg, Kontoinställningar Skriva & adressera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Tack för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts