e-son Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 (edited) NirSoft´s små verktyg behöver väl inte någon mer ingående presentation. Dom är säkert välkända för dom flesta av er. Om inte så finns dom att beskåda, och för nedladdning, i stor mängd på följande adress! http://www.nirsoft.net/utils/index.html Nu är det så att jag med tiden har samlat på mig ett antal svenska språkfiler för några av dom program som jag själv startar emellanåt, och som inte redan har översatts. Varje gång jag har översatt ett program har jag mailat språkfilen till utvecklaren, men aldrig fått så mycket som ett svar... och språkfilerna har han tydligen bara dumpat... dom kommer i alla fall inte upp på sajten! Han kanske har sina skäl, vad vet jag. Lite otacksamt känns det i alla fall. Nu har jag i vart fall tröttnat och kommer inte att skicka något mer åt det hållet, men eftersom översättningarna finns, så tänkte jag att kanske någon är intresserad av att använda dom och därför slänger jag nu upp dom på en egen sida! Håll till godo den som vill! http://svenskasprakfiler.se Edit: Det är bara att packa upp språkfilen och lägga den i programmappen så slår programmet automatiskt över till svenska nästa gång det startas. Edited July 4, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Det var tråkigt. NirSoft går miste om en god översättare. Minus till dem och plus till översättaren. Tack för att du gör översättningarna tillgängliga här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 (edited) Jo jag vill gärna göra bra mjukvara tillgänglig fullt ut för alla! Jag har upptäckt att svenskar, trots relativt goda kunskaper i engelska, ändå missar en hel del finesser och nyanser i datorprogrammen. Och det är faktiskt vetenskapligt belagt att vi egentligen inte är hälvften så bra på engelska som vi gärna vill tro. Jag tycker själv att jag kan tillgodogöra mig ett program bättre om det är på svenska, även om jag inte har några problem med engelskan. Sen kan det ju vara ett sätt att vårda och bevara svenskan, i dessa amerikaniserade tider. Edited February 12, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Mycket bra initiativ, tråden klistras! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Mycket bra initiativ, tråden klistras! Bra, jag har ett par till under process. Kan även tänka mig att ta någon beställning... jag använder ju inte allt han gör...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 (edited) Har fyllt på listan i första inlägget med... VideoCacheView153_lng_sv.zip och IECacheView131_lng_sv.zip samt WinPrefetchView105_lng_sv.zip Edited February 17, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 18, 2010 Author Share Posted February 18, 2010 Ännu en nyttighet tillagd... WirelessNetView126_lng_sv.zip ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 19, 2010 Author Share Posted February 19, 2010 ...and another one...! ShellMenuView112_lng_sv.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 24, 2010 Author Share Posted February 24, 2010 Ny översättning...! BlueScreenView120_lng_sv.zip Ett jäkla jobb att få tag i en dmp-fil för att testa! Slutade med att jag fick ta till "MANUALLY_INITIATED_CRASH"... för att tala strängspråk! Programmet är "by default" inställt för att behandla mini-dumpar. Vill man använda Kernell-dumpen, får man ändra inläsningsadressen i "Alternativ/Avancerat" till "C:\Windows". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 Dagens nya översättningar...! OperaPassView101_lng_sv.zip och WebVideoCap137_lng_sv.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 Uppdaterad språkfil... VideoCacheView155_lng_sv.zip ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 hej hej jag har översatt http://www.nirsoft.net/utils/win_prefetch_view.html till svenska kolla länken själv.. kolla siderna innan postar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 hej hej jag har översatt http://www.nirsoft.net/utils/win_prefetch_view.html till svenska kolla länken själv.. kolla siderna innan postar. Du kanske skulle kolla själv först....! Jag postade min översättning 17:e Februari. Vad jag kan se, så kom din upp den 25:e! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 (edited) Nu ska vi väl inte bråka om vem som var först, men ser iaf ut som att "morno"'s översättning accepterades av NIR och publicerades.. så då är den väl officiell varesig den var först eller ej. Cred till e-son som översätter, men ta de program som inte redan är översatta istället för att lägga tid på program som redan finns på svenska. (har själv medverkat till vid en del av svenska översättningarna som finns publicerade på NIR's hemsida) Edited March 4, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 (edited) Nu ska vi väl inte bråka om vem som var först, men ser iaf ut som att "morno"'s översättning accepterades av NIR och publicerades.. så då är den väl officiell varesig den var först eller ej. Cred till e-son som översätter, men ta de program som inte redan är översatta istället för att lägga tid på program som redan finns på svenska. (har själv medverkat till vid en del av svenska översättningarna som finns publicerade på NIR's hemsida) Men är det så svårt att förstå...? Jag översatte och postade min version 8 dagar innan det fanns någon annan översättning! Hur skulle jag kunna veta att det skulle komma en översättning en dryg vecka senare? Vad gäller officiella översättningar eller inte så kan jag bara meddela att jag skiter högaktningsfullt i vad Nirsofts utvecklare tycker... på ungefär samma sätt som han har nonchalerat mig en längre tid. Om Nirsoft har ont av att jag skriver svenska språkfiler, så hade det varit den enklaste sak i världen att svara på något av mina många mail, och däri avvisa fler översättningar från min sida. Edit: Jag kommer att fortsätta skriva språkfiler och publicera dom så länge det roar mig. Och skulle dom inte vara välkommna här, så slänger jag lätt upp en egen sajt. Edited March 4, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensun Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 e-son, Stort tack för att du delar med dig av ditt arbete. Jag uppskattar verkligen att få svensk översättning på program som jag använder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 e-son, Stort tack för att du delar med dig av ditt arbete. Jag uppskattar verkligen att få svensk översättning på program som jag använder. Tack för dom orden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 Ny översättning uppladdad...! ServiWin enkel och lättöverskådlig hantering av tjänster och drivrutiner! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Ny språkfil...! MyEventViewer - Alternativ till Windows loggbok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Uppdaterad språkfil! AppCrashView105_lng_sv.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Ett par nya språkfiler tillagda...! NetRouteView - Alternativ till windows Route.exe WhatInStartup - Alternativ till autostart-fliken i msconfig.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Uppdaterad och rättad språkfil...! FlashCookiesView110_lng_sv.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Uppdaterat...! WhatInStartup120_lng_sv.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frutte Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Tack e-son. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 Uppdatering...! WebVideoCap138_lng_sv.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts