Sunshine Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Jag äter äkta hemgjord palt med rikligt med fläsk i (förr var det fårfeta), både blod & gråpalt. Sedan en semla med riktigt varm mjölk i en djuptallrik (kallas hetvägg). :) Sedan sitter jag och mår gott framför skärmen och bara njuter av era inlägg!! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Hehe... jag nöjer mig med semlan från dotterns arbetsplats, Kristianstads bästa fik. Ja, och naturligtvis instämmer jag med att sitta och spana över inläggen på forumet... "goes without saying" // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Hehe... jag nöjer mig med semlan från dotterns arbetsplats, Kristianstads bästa fik. Ja, och naturligtvis instämmer jag med att sitta och spana över inläggen på forumet... "goes without saying" // Manneman Vi åker 4 mil, t.o.r för att införskaffa denna godsak! Sen ska det spanas på inlägg här med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Vi åker 4 mil, t.o.r för att införskaffa denna godsak! Sen ska det spanas på inlägg här med! 4 mil för en temla? Jag har den bara 7 meter bort!!!! :lol: :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Plural ska det vara.... Semlor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Plural ska det vara.... Semlor Ture Sventon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Ok... Temlor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Jag äter äkta hemgjord palt med rikligt med fläsk i (förr var det fårfeta), både blod & gråpalt. Sedan en semla med riktigt varm mjölk i en djuptallrik (kallas hetvägg). :) Sedan sitter jag och mår gott framför skärmen och bara njuter av era inlägg!! :lol: Firar?? Har aldrig firat den dan.. Är det i morgon tisdag? Semlor har jag ätit sen en vecka tillbaka.2 st. Tar av locket och äter upp det först och sedan äter jag den som en bulle. Palt vet jag inte ens vad det är.Pitepalt har jag hört om.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Fastlagsbulle kallar vi det här nere i södern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts