billy Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Hejsan Min far funderar på att äntligen skaffa en bredbandsanslutning men både han och jag är lite osäkra på vilken typ av kabel vi ska ha isåfall.. Han funderar på en adsl-anslutning från telia eller bbb och då antar jag att man får med en kabel till adsl-modemet och därefter vill vi ha en router och sedan ut till två eller tre stycken datorer.. Ska vi ha rak eller korsad kabel mellan modemet och routern och vad för kabel ska vi ha mellan routern och datorerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Hej Billy I de flesta fall ska det vara "Raka" kablar mellan router och datorer, oftast ska det vara en korsad kabel mellan modem och "Dator", men det brukar inte fungera så mellan modem och router. Tipset är att ha en av varje när du bygger upp nätverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billy Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 Okej. tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts